Jak nie stracić pół miliona przez słaby ruch przed lokalem

Data dodania: 2 listopada 2021

W przypadku wielu sklepów, kawiarni, restauracji czy punktów usługowych, ruch pieszy przed lokalem przekłada się na liczbę osób wchodzących do lokalu i dokonujących zakupu. Istnieje tu korelacja: dobry ruch = dobry utarg.

Kiedy rozważasz otwarcie nowego biznesu lub rozwój istniejącej sieci punktów handlowych bierzesz pod uwagę zarówno warunki wynajmu lub zakupu nowego lokalu, jak również otoczenie i jego potencjał w kontekście liczby klientów, jakich możesz znaleźć w okolicy.

Zanim wybierzesz najlepsze miejsce na nowy biznes możesz próbować oszacować „na oko” liczbę potencjalnych klientów, spędzając jakiś czas w każdej rozważanej lokalizacji. Niestety takie liczenie będzie niedokładne, bo nie przeanalizujesz zmian w natężeniu ruchu pieszych w okresie kilku miesięcy. Taka perspektywa jest potrzebna, by wiedzieć, jak ruch pieszy zmienia się w dni robocze i w weekendy, ale co też ważne – o ile spada w trakcie zimnych miesięcy. Różnice w poziomie natężenia ruchu przed lokalem mogą być znaczne, co sprawia, że pochopny wybór miejsca może być obarczony sporym ryzykiem potencjalnych strat. Jakich dokładnie?

Ile strat generuje słabszy ruch?

Załóżmy, że masz do wyboru 2-3 lokalizacje o porównywanych warunkach wynajmu / zakupu. Nawet drobne różnice, trudne do wychwycenia „na oko” – np. 10% mniejszego ruchu przed lokalem, w ujęciu kilku lat, oznaczają dla Ciebie setki tysięcy złotych utraconej sprzedaży.

Przeanalizujmy to na przykładzie: jeżeli Twoja średnia dzienna sprzedaż wynosi 6.000 zł, gdy uwzględnisz o 10% mniejszy ruch od alternatywnej lokalizacji i pomnożysz to przez 5 lat działania w tym miejscu = 936.000 zł mniejszego przychodu, w porównaniu do lokalizacji, gdzie ten ruch będzie średnio o 10% większy.

To kalkulacja zakłada zaledwie 10% różnicę w ruchu pomiędzy lokalizacjami, które możesz rozważać. Niekiedy różnica jest znacznie większa – bywa, że w tym samym miejscu jedna strona ulicy ma o 50%-80% większy ruch pieszy niż druga strona. Czasami wystarczy wybrać lokalizację 200-300 metrów dalej, by zarabiać 2x więcej.

Masz już preferowaną lokalizację?

Jeżeli chcesz sprawdzić, jaki potencjał ma lokalizacja, którą rozważasz w kontekście otwarcia nowego lokalu, zobacz na jaki ruch pieszy możesz liczyć w tym miejscu. Jako czytelnik portalu franczyzawpolsce.pl, możesz to teraz sprawdzić bezpłatnie. Dane na temat ruchu pieszego dostępne są dla Warszawy i okolic. Raport o ruchu pieszym możesz pobrać ze strony https://citiesai.com/raport-ruch-ludzi

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design