Prowadzisz sklep z odzieżą dziecięcą? A może specjalizujesz się w sprzedaży części samochodowych? Nie ma znaczenia, co sprzedajesz – ważniejsze jest to, czy zachęcasz klientów do odwiedzenia sklepu.
Czy wiesz, gdzie w mieście, w którym mieszkasz, możesz dobrze zjeść? Czy orientujesz się, gdzie jest najbliższa księgarnia? Okazuje się, że dziś dobry produkt to często za mało, aby klienci o nim mówili – równie ważna jest reklama, dzięki której konsumenci kojarzą poszczególne firmy i ich produkty. Jeżeli chcesz osiągnąć sukces na rynku, to musisz postawić na reklamę. Ta jednak nie może być przypadkowa – ulotki nie wystarczą, jeżeli nie zadbasz o front swojego sklepu, czyli witryny.
Oznaczenie sklepu, czyli pierwszy etap walki o klienta
Nie ma znaczenia, czy twój sklep znajduje się w galerii handlowej, czy też na osiedlu – w każdym przypadku ważne jest, aby klienci otrzymali informację dotyczącą tego, co sprzedajesz. Tę możesz im przekazać nie tylko przez logo, lecz przede wszystkim przez witrynę sklepową. Co zrobić, aby ta zachęcała do wejścia?
W przypadku sklepów zlokalizowanych na osiedlach pozostają głównie reklamy zewnętrzne. W centrach handlowych możliwości aranżacji jest więcej, bo poza wystawieniem np. manekinów, możliwe jest również wykorzystanie światła czy banerów. Wszystkie te elementy sprawiają, że twój sklep nie jest anonimowy i skłania przechodniów do wejścia.
Sklepową witrynę zmieniaj systematycznie
Prowadząc sklep, musisz zadbać o nowy towar, powinieneś też podążać za nowościami. Czy zauważyłeś, że witryny sklepów w centrach handlowych zmieniają się systematycznie? W efekcie takiego działania klient wie, że w środku czekają na niego nowości. To właśnie klucz do przyciągnięcia konsumentów, który należy wykorzystać, aby sprzedawać więcej niż dotychczas.
Dzięki dobrze zaprojektowanej witrynie sklepowej, możliwe jest systematycznie prezentowanie produktów w promocji czy informowanie klientów o nowych towarach.
Witryna sklepowa? Nawiąż współpracę ze specjalistami
Decydując się na aranżację witryny sklepowej, powinieneś postawić na specjalistów. Na rynku działają firmy zajmujące się projektowaniem i montażem takich. Ich zaletą jest to, że mają doświadczenie i bacznie obserwują zmieniające się trendy w zakresie aranżacji witryn. Jeżeli otwierasz pierwszy sklep, to dotychczas na kwestię witryn spoglądałeś jedynie jako klient. Specjaliści przedstawią ci nowy punkt widzenia i podpowiedzą, jak powinna wyglądać witryna twojego punktu handlowego.
Nawiązując współpracę ze specjalistami zajmującymi się tworzeniem witryn sklepowych, np. z firmą Canvas, możesz być pewien, że twój sklep będzie wyróżniał się wśród innych. Jeżeli w obrębie jednego centrum handlowego są np. trzy sklepy z odzieżą dziecięcą, to niewątpliwie warto się wyróżnić spośród konkurencji. Tylko wówczas, gdy zachęcisz klienta do wejścia do sklepu, będziesz mógł mu zaprezentować przygotowany asortyment.
Dołącz do newslettera
Pozostałe artykuły - Finanse i nie tylko
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji