Inwestycja „pod klucz”

Autor: Redakcja
Data dodania: 4 czerwca 2012
Kategoria:

Rozwój dużej sieci detalicznej czy też otwarcie kameralnego butiku to zawsze wyzwanie. Istotna jest jakość oraz kompleksowość usługi. ARS Retail Solutions – firma specjalizująca się w projektowaniu i wykonawstwie wnętrz komercyjnych ma na swoim koncie realizacje dla takich marek jak Swarovski, Lee Wrangler, Tommy Hilfiger i wielu innych. Najnowszą realizacją jest ekskluzywna perfumeria Quality Missala w warszawskim C.H. Klif.

Łukasz Derlacki – Dyrektor Zarządzający ARS Retail Solutions – podkreśla, że rozpoczynając przygotowania do otwarcia nowego sklepu warto pamiętać, że nie każdy inwestor jest fachowcem budowlanym. W takiej sytuacji niezbędny jest zaufany manager projektu, bądź kierownik budowy, który będzie w stanie ocenić czy inwestycja prowadzona jest właściwie. Przygotowanie powierzchni komercyjnej do otwarcia to rozległy zakres wielobranżowej i wielozadaniowej koordynacji oraz projektowania, przy których warto zdać się na profesjonalistów.

Proces projektowania wymaga dokładnej koordynacji na wielu poziomach już na etapie pierwszych uzgodnień inwestora z projektantem, właścicielem lub zarządcą lokalu (budynku).

Przyjrzyjmy się specyfice realizacji lokalu w centrum handlowym. Manager projektu często otrzymuje już gotowy wstępny koncept, który następnie adaptuje do istniejącej sytuacji w lokalu. Niezmiennie jednak taki projekt wymaga dostosowania do wymagań centrum handlowego, a co za tym idzie akceptacji projektu i zgody na rozpoczęcie robót – mówi Anna Buczak z zespołu projektowego ARS. Zdarza się, że wytyczne obu stron wykluczają się. Wówczas należy dążyć do ustępstwa ze strony centrum lub szukać innego rozwiązania projektowego. W tym miejscu kluczowym słowem jest „kompromis”.

Wytyczne centrum handlowego mogą dotyczyć takich tematów jak: system ppoż np. konieczność kurtyny oddymiającej; rodzaj wymaganego sufitu – sufit podwieszany lub jego brak; sposób kształtowania oraz proporcje witryny wraz z umieszczonym w niej logo; rodzaj istniejącej instalacji wentylacji/ klimatyzacji; przydział mocy na lokal wraz z wysokością zabezpieczenia amperowego; możliwość wykonanie instalacji wod-kan, a nawet sposób mocowania mebli i innych elementów aranżacji lokalu. Jak widać zakres wytycznych centrów handlowych może być szeroki i wymagający szczególnej uwagi już na etapie projektowania.

Po wstępnej akceptacji projektu niezbędne jest wykonanie wszystkich projektów branżowych, tj.: instalacji elektrycznych, instalacji wentylacji/ klimatyzacji, instalacji wodno-kanalizacyjnej. Należy pamiętać także o istotnych instalacjach tryskaczowych, DSO i SAP.

Po złożeniu uzgodnionych przez rzeczoznawców BHP, ppoż oraz San-epid projektów w centrum handlowym wydawana jest zgoda na wejście do lokalu oraz rozpoczęcie robót. Podczas prac należy bezwzględnie stosować się do regulaminu prowadzenia robót budowlanych w CH. Miejsce i czas dostaw wszelkich materiałów budowlanych oraz lokalizacje kontenera, wymagają wcześniejszych ustaleń. Hałaśliwe prace budowlane w centrum handlowym wykonywane są w godzinach zamknięcia obiektu dla klientów.

Kolejność realizacji projektu zazwyczaj sprowadza się do prac takich jak: wykonanie zabudowy tj. przedścianek i ścianek g-k; wykonanie ewentualnych podłączeń wodno –

kanalizacyjnych; wykonanie konstrukcji do zabudowy sufitu z przewidzeniem miejsc rewizji oraz lokalizacji elementów rozmieszczonych na suficie; wykonanie instalacji wentylacji, tryskaczy DSO i SAP; rozprowadzenie instalacji elektrycznych; malowanie; montaż elementów wizualnych jak kasetony reklamowe; montaż bramek; układanie posadzek; biały montaż; montaż mebli; podłączenie instalacji IT i telefonicznych i drobne poprawki. Przed zatowarowaniem sklepu jest on dokładnie sprzątany i przygotowywany do finalnego otwarcia. Kolejność wykonywanych prac może się oczywiście zmieniać w zależności od sytuacji, dyspozycyjności wykonawców, dostawców i nieprzewidzianych zdarzeń losowych.

Jak widać przygotowanie i realizacja salonów sprzedaży wymagają wiele uwagi, wiedzy i zaangażowania. Czy nie lepiej powierzyć te kwestie profesjonalistom i spokojnie czekać na uroczyste otwarcie sklepu?

Firma ARS Retail Solutions działa na rynku od 2003 roku, świadcząc usługi w zakresie projektowania i adaptacji powierzchni komercyjnych, prowadzenia inwestycji „pod klucz” wraz z nadzorem inwestorskim, a także doradztwa w zakresie rozwoju sieci, komercjalizacji i pozyskiwania najbardziej rentownych lokalizacji. ARS to doświadczony zespół architektów, ponad 200 realizacji przeprowadzonych w Polsce i na terenie UE oraz satysfakcja Klientów, poparta referencjami.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - O tym się mówi

Data dodania: 9 maja 2022
Kupować czy pożyczać? – oto jest pytanie
Data dodania: 25 kwietnia 2022
Czy grozi nam wojna o wodę?
Data dodania: 28 marca 2022
Doceniliśmy pracę zdalną
Data dodania: 17 marca 2022
Czy konwersje to przyszłość nieruchomości komercyjnych

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram