Inwazja hiszpańskich konceptów urodowych

Autor: Redakcja
Data dodania: 26 października 2010
Kategoria:
W najbliższym czasie do Polski może zawitać przynajmniej 5 konceptów z segmentu urody, fotodepilacji i esetetyki sylweyki. Trwają poszukiwania franczyzobiorców.
Hiszpańska inwazja w fotodepilacjiW najbliższym czasie do Polski może zawitać przynajmniej 5 konceptów z segmentu urody, fotodepilacji i esetetyki sylweyki. Trwają poszukiwania franczyzobiorców.

Był taki czas, w którym porównywano rynki hiszpański i polski, jeśli chodzi o możliwość nasycenia (i absorpcji) placówkami bankowymi. Może dlatego, że w kraju corridy, oliwek i znakomitego futbolu mimo kryzysu ciągle utrzymuje się najwyższy wskaźnik ilości placówek bankowych na 1 mln mieszkańców - ponad 900.
Takie porównanie przychodzi na myśl, w związku z wiadomością, że do Polski na poszukiwanie franczyzobiorców wybierają się Bothecare Estetika, Depilaris, D-Concept, Naturbody, a kilka innych w tej branży uważnie obserwuje rozwój rynku w Polsce. Na pewno pomaga w podjęciu decyzji o ekspansji do Polski błyskawiczny rozwój placówek sieci No+Vello, choć czy rzeczywiście jest to sukces wypadałoby jeszcze chwilę poczekać, gdyż z nowościami bywa w naszym kraju różnie.
Czym jeszcze należy tłumaczyć tak wielkie zainteresowanie hiszpańskich systemów działających w segmencie fotodepilacji oraz esetyki sylwetki? Potencjałem naszego kraju? Być może, choć tak naprawdę nikt go nie zbadał i nie wiadaomo jakie są w tym względzie oczekiwania potencjalnych klientów. Poza tym w Polsce działa sporo pojedynczych gabinetów fotodepilacji, fotoodmładzania, estetyki sylwetki, czy też leczenia nadwagi. Są też sieci i to całkiem spore, jak na przykład Beautiful Skin, która sieć swoich placówek rozwija od kilku lat.
Faktem jest też, że w Hiszpanii w dobie kryzysu rynek zaczyna się kurczyć, a ogromna ilość placówek ponad 30 działających w tym kraju sieci zmusza do coraz agresywniejszej konkurencji cenowej. Taka sytuacja wymusza też stałe ulepszanie usług, czy łączenie kilku specjalizacji w ramach jednego konceptu. Dlatego firmy zamierzające wejść ze swoimi konceptami do Polski swej przewagi konkurencyjnej uptarują w szerszej ofercie świadczonych usług (eliminującej czynnik sezonowości, jak to jest w przypadku fotodepilacji), stale unowocześnianej infrastrukturze, czy też atrakcyjnych warunkach udzielenia licencji dla pierwszych zainteresowanych franczyzobiorców. Co ciekawe, jak na razie żadna z wymienionych firm nie planuje otwarcia w Polsce własnych placówek pilotażowych, zamierzając powierzyć to zadanie masterfranczyzobiorcy. Warunki ofert licencji masterfranczyzy dla Polski są właśnie przygotowywane, trudno się jednak spodziewać, żeby nie były one atrakcyjne finansowo. Firmy deklarują również wsparcie dla masterfranczyzobiorcy, przeszkolenie w zakresie wykonywania usług, czy też pomoc w ustaleniu strategii marektingowej.
Ja jednak nie mogę oprzeć się kolejnemu porównaniu - tym razem z dopalaczami. Nie dlatego, że w biznesie fotodepilacji jest coś nieetycznego, ale dlatego, że w niektórych krajach Europy, na przykład we Francji tego typu biznes ograniczony jest restrykacjami ustawy o ochronie zdrowia. Otwarcie tego typu placówki wymaga spełnienia szeregu warunków, między innymi w zakresie kwalifikacji personelu oraz bezpieczeństwa wykonywanych zabiegów, klasyfikowanych jako medyczne. Jeśli w Polsce ustawodawca niespodziewanie się zabierze za regulowanie tego rynku (choć w przypadku dopalaczy minęło blisko 3 lata) to franczyzobiorcy staną przed przed problemami, których franczyzodawca nie przewidział. No cóż biznes wiąże się z ryzykiem, nawet w przypadku franczyzy. Zawsze jednak warto rozważyć wszystkie możliwości, ponieważ i opisywane koncepty, jak i w dalszym ciągu niewielkie nasycenie tego typu placówkami w Polsce wydaje się być kuszące ...
Adam Wroczyński

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram