Intersport opublikował wyniki finansowe za III kw. 2014 roku. Struktura wyniku od stycznia do września 2014 roku była inna, niż w 2013 roku z powodu niższego zysku w I kw. Firma może się rozwijać poprzez franczyzę, ale na razie nie chce. Skupia się na rozwoju sklepów własnych i liczy na lepsze wyniki finansowe w 2015 roku, które chce osiągnąć dzięki zmianie polityki towarowej i optymalizacji powierzchni handlowej.
Jak podaje Intersport Polska, wyniki spółki są porównywalne do ub.r. Niemniej jednak, struktura wyniku finansowego wypracowywanego przez firmę od stycznia do września 2014 roku była inna, niż w 2013 roku. Spółka w III kwartale br. osiągnęła stratę na porównywalnym poziomie jak w III kwartale 2013 roku, w II kwartale poprawiła wynik (osiągnięta strata była o 71% niższa niż w II kwartale 2013 roku). Odnotowana po trzech kwartałach br. strata jest konsekwencją niskiego zysku wypracowanego w I kwartale br.
Intersport jest też bliski zakończenia procesu optymalizacji, którą rozpoczął w 2012 roku w celu poprawy wyników sprzedaży. Planowane zmiany obejmowały dwa obszary - zamianę grup towarowych oraz optymalizację powierzchni handlowej.
W związku z powtarzającymi się ciepłymi zimami podjęto decyzję o zmianie polityki towarowej w sklepach. Głównym celem była zamiana zimowych grup towarowych (narciarstwo, snowboard) na całoroczne grupy towarowe takie jak: piłka nożna, bieganie, fitness, turystyka.
Dziś spółka mówi o sukcesie w postaci wyrównania przychodów ze sprzedaży towarów typowo zimowych i towarów całorocznych. Pełny sukces firma chce osiągnąć wiosną 2015 roku, kiedy planuje wypracować nadwyżkę przychodów, co bezpośrednio wpłynie na poprawę wyniku firmy.
Drugim obszarem do poprawy była optymalizacja powierzchni handlowej. Celem stało się zmniejszenie kosztów przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu przychodów. Zamknięto kilka sklepów, a na ich miejsce otworzono inne, w dogodniejszych lokalizacjach i na lepszych warunkach finansowych. Zmniejszono również powierzchnie części sklepów dostosowując je do potencjału lokalnego rynku. Zmiany te spowodowały już zmniejszenie kosztów, ale pełny efekt tych działań będzie widoczny również w przyszłym roku.
INK