Powód? Niska rentowność sklepu. Właściciel chciałby jednak za niego 7,5 miliona złotych.
Pracownicy sklepu otrzymali już wcześniej wypowiedzenia, sama placówka została zamknięta wczoraj. Teren wraz z budynkiem jest na sprzedaż. Powierzchnia sklepu przekracza 1000 mkw. Intermarché w Dębicy funkcjonowało blisko 8 lat, sklep został bowiem uruchomiony w 2002 roku i był dotychczas jednym z sześciu marketów działających pod tą marką w województwie podkrapackim.
W całym kraju działają obecnie 143 supermarkety Intermarché. Są one prowadzone przez przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie Muszkieterów, która udostępnia swoim franczyzobiorcom projekty, organizuje szkolenia oraz pomaga w pozyskaniu finansowania. W planach ma ona dalszą ekspansję przede wszystkim w miasteczkach o wielkości poniżej 70 tys. mieszkańców.
Inwestycja w taki supermarket jest dość kosztowna. Wiąże się z wkładem własnym w wysokości 500 tys. zł, które jest przeznaczane na kapitał obrotowy spółki. Sam zakup działki, budowa i urządzenie sklepu to koszt rzędu kilku milionów złotych. Podobnie jest w przypadków marketów budowlanych Bricomarché, również należących do Grupy Muszkieterów. Obecnie pod tą marką funkcjonuje 70 sklepów.
Joanna Cabaj – Bonicka
jcabaj@arss.com.pl