Wzrasta zainteresowanie klientów krajowymi produktami. W niektórych, najbardziej popularnych sieciach handlowych stanowią one już nawet 95 proc. oferty.
Jak dowiedziała się „Gazeta Prawna” sieci poszerzają ofertę o produkty klasy premium polskich producentów, choć dzieje się to kosztem wielu importowanych specjałów.
Przypomnijmy, w pierwszym kwartale 2009 roku ruszyła nowa kampania społeczna DEMO Effective Launching i Fundacji Dajesz Pracę PL. Działania pod hasłem „Bądźmy dumni z polskich produktów” miały zbudować wśród Polaków postawę patriotyzmu konsumenckiego, która przyczynić się do omiała słabienia skutków światowego kryzysu finansowego na rynku polskim. Czyżby kampania przyniosła oczekiwane efekty?
Nie popadajmy w zbytnią euforię. Patriotyzm zakupowy w polskim wydaniu ma przede wszystkim podłoże ekonomiczne. Wybieramy rodzime towary nie dlatego, że chcemy wspierać polskie firmy i gospodarkę, ale głównie dlatego, że są tańsze niż zagraniczne.