W tym roku liczba franczyzobiorców tej firmy szkoleniowej ma się zwiększyć z 20 do 80. Intelektualnie.pl to jedna z najtańszych franczyz na polskim rynku - wystarczy ok. 4 tys. zł, by mieć własny biznes.
Firma chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 70 tysięcy mieszkańców. Dotychczasowi franczyzobiorcy Intelektualnie.pl w większości działają jednak w większych miastach. Tam bowiem jest możliwość uzyskania wyższych dochodów - w granicach 3-6 tys. zł miesięcznie. W miastach poniżej 100 tys. zł można liczyć na 2-4 tys. zł. Potencjał rozwoju w największych metropoliach, które są niewątpliwie najbardziej łakomym kąskiem dla potencjalnych franczyzobiorców, wciąż jest spory. Podczas gdy we Wrocławiu działa już 4 franczyzobiorców Intelektualnie.pl, w Warszawie jest tylko jeden, a w Gdańsku czy Poznaniu nie ma jeszcze żadnego.
- W każdej stolicy województwa bez problemu znajdzie się miejsce dla kilku naszych franczyzobiorców. Chociaż zainteresowanie jest tak duże, że najatrakcyjniejsze lokalizacje szybko znikają, np. Kraków i Białystok są już w całości zarezerwowane. Dalszy rozwój planujemy zarówno w miejscowościach średniej wielkości, jak i największych miastach. - mówi w rozmowie z portalem FranczyzawPolsce.pl Marcin Matuszewski, właściciel firmy Intelektualnie.pl.
W styczniu Intelektualnie.pl pozyskało dwóch franczyzobiorców, na luty zaplanowane jest już podpisanie przynajmniej 8 umów. W cały roku będzie ich około 60. Niewątpliwie jednym z kluczy do tak szybkiego rozwoju jest niska bariera wejścia. Podczas gdy w przypadku innych systemów franczyzowych trzeba posiadać kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy złotych, tu na starcie wystarczy 3650 zł: 650 zł na szkolenie z szybkiego czytania, 1870 zł za know-how, szkolenie z wystąpień publicznych oraz przekazanie modelu działania, 1110 zł to kaucja zwracana po zakończeniu umowy.
Nie oznacza to jednak, że każdy, kto jest skłonny zainwestować taką kwotę, może zostać franczyzobiorcą Intelektualnie.pl. - Osoba, która chce zostać naszym franczyzobiorcą, powinna być otwarta na kontakty z ludźmi oraz nastawiona na edukację, zarówno własną, jak i przekazywanie wiedzy. Nasi potencjalni franczyzobiorcy są testowani pod kątem prodyspozycji osobowościowych, bo one są kluczowe dla sukcesu w tej branży. Ułatwia go też doświadczenie handlowe - mówi Marcin Matuszewski.
Intelektualnie.pl zajmuje się szkoleniami z zakresu szybkiego czytania, technik pamięciowych i kreatywnych notatek. Korzystają z nich zarówno klienci indywidualni jak i firmy. - W ubiegłym roku zanotowaliśmy duży wzrost szkoleń indywidualnych, mimo że są najdroższe - kosztują 4800 zł od osoby. Można powiedzieć, że kryzys obszedł się z nami łaskawie, bowiem firmy również chętnie korzystały z naszych szkoleń. Przekładają się one bowiem bezpośrednio na wydajność pracowników i dochodowość firmy - tego rodzaju szkolenia cieszą się dużym zainteresowaniem nawet w gorszej sytuacji gospodarczej - wyjaśnia Marcin Matuszewski.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl