Grupa Integer planuje uruchomić dedykowaną usługę dla rynku spożywczego w obszarze e-commerce. Początkowo pojawi się ona w Polsce, a docelowo obejmie kilkadziesiąt krajów na świecie. Chcemy wyprzedzić nadchodzący boom i jeszcze w tym roku uruchomimy tę usługę – mówi prezes Grupy Integer.pl Rafał Brzoska.
Na bieżącym etapie projektu szef Integer.pl nie chce podawać szczegółów inwestycji. Zaznacza jednak, że chodzi o poszerzanie oferty produktowej e-sklepów o artykuły spożywcze. W jego opinii jest to nowy, prężnie rozwijający się na całym świecie trend.
– Potwierdzeniem tego jest rozwój e-commerce FMCG, m.in. w Wielkiej Brytanii. Chcemy wyprzedzić nadchodzący boom i jeszcze w tym roku zaproponujemy naszym klientom dedykowaną usługę dla rynku spożywczego. Początkowo pojawi się ona w Polsce, a docelowo obejmie kilkadziesiąt krajów na świecie – informuje Rafał Brzoska.
Podobną usługę aktywował już światowy gigant na rynku e-commerce Amazon. Mowa o usłudze Prime Pantry, która umożliwia zakupy trwałych artykułów spożywczych, a klienci mogą kupić tyle produktów, ile zmieści się do jednego, dużego pudełka. Na specjalnie przygotowanej stronie znaleźć można wszystkie artykuły trwałe, które są oferowane w stacjonarnych sklepach - poczynając od jedzenia dla zwierząt po środki czystości. Obecnie w ofercie Amazon jest ok. 2 tys. produktów.
Grupa kapitałowa Integer.pl to druga co do wielkości w Polsce grupa pocztowa, do której należą największa prywatna poczta - InPost, niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy - InPost Finanse oraz paczkomaty InPost.
Firma aktywnie rozwija się we franczyzie. W 2013 roku sieć punktów obsługi klienta InPost liczyła 7,5 tys. placówek. W tym roku zakłada dalszą ekspansję na polskim rynku pocztowo-kurierskim.