InPost udostępnił paczkomaty brytyjskiemu kurierowi P4D; Foto: InPost
InPost, operator sieci paczkomatów podpisał porozumienie z P4D, czołowym graczem rynku logistycznego w Wielkiej Brytanii, oferującym zaawansowane usługi kurierskie. Paczkomaty InPost w znaczącym stopniu zwiększą elastyczność dostaw konsumentom korzystającym z oferty P4D.
Według najnowszych badań Consumer Futures, organizacji broniącej praw konsumenta, około 39% klientów chcących skorzystać z usług urzędu pocztowego spędza w kolejce 5 minut lub więcej. Dostrzegając tę negatywną tendencję, kurierski potentat P4D zdecydował się na rozszerzenie swojej oferty o terminale firmy InPost, które umożliwiają wygodne i szybkie nadawanie i odbieranie przesyłek. Konsumenci będą mogli skorzystać z nowego rozwiązania 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, zamiast znacznie mniej komfortowej wizyty w tradycyjnej placówce pocztowej.
– Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani, że podpisaliśmy umowę z InPost, bo w ten sposób możemy zapewnić zarówno indywidualnym konsumentom, jak i klientom biznesowym niespotykany dotąd komfort. Jesteśmy pod wrażeniem, z jakim rozmachem paczkomaty InPost zdobywają rynek w Wielkiej Brytanii. Sieć terminali konsekwentnie się rozwija, więc partnerstwo z InPost jest dla nas bardzo logiczne - chcemy sprostać wymaganiom coraz bardziej wymagających konsumentów. Dostrzegamy popularność, jaką zyskały paczkomaty, więc spodziewamy się, że będą one silnym punktem w naszym portfolio – mówi Chris Black, dyrektor zarządzający P4D.
Michelle De Pasquele, dyrektor handlowy InPost UK powiedział z kolei, że paczkomaty InPost zostały zainstalowane w najatrakcyjniejszych lokalizacjach: na stacjach benzynowych, w okolicach dworców, galerii handlowych i mniejszych punktów usługowych w całej Wielkiej Brytanii.
P4D to jeden z kilku oficjalnych operatorów, którzy świadczą międzynarodowe usługi kurierskie za pośrednictwem kluczowych firm z branży, takich jak: TNT, DHL, Yodel, City Link oraz Parcelforce.
Z początkiem 2014 roku InPost zintensyfikował także działania związane z rozwojem sieci paczkomatów na innych rynkach europejskich. Tylko w ostatnim czasie, sfinalizowano strategiczne porozumienie o współpracy z TNT Express Italy oraz wiodącą włoską platformą e-commerce Banzai. Do końca 2015 we Włoszech zostanie uruchomionych 1 tys. paczkomatów InPost. Jesienią terminale pojawią się również we Francji. Będzie to pierwszy etap wdrożenia Paczkomatów InPost na francuskim rynku. Ofensywa obejmie docelowo większość kraju, w którym stanie łącznie 2,5 tys. maszyn w ciągu dwóch lat. Międzynarodowa ekspansja paczkomatów InPost zakłada zawieranie istotnych porozumień na każdym ze światowych rynków. We Francji m.in. z partnerem logistycznym Colis-Privé.
Innowacyjne terminale są już dostępne na 21 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także: Arabię Saudyjską, Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Na całym świecie funkcjonuje w różnych modelach biznesowych ponad 3,5 tys. paczkomatów. Spółka planuje instalację kolejnych 6 tys. terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
INK