Innowacje miarą sukcesu branży e-commerce

Autor: Redakcja
Data dodania: 8 lipca 2014
Kategoria:
Innowacje miarą sukcesu w e-commerce

Innowacje miarą sukcesu w e-commerce

W ub.r. obroty polskich sklepów i aukcji internetowych wyniosły ponad 5 mld zł. A liczba kupujących wciąż wzrasta. Prognozy rozwoju rynku e-commerce są wciąż optymistyczne.

Aby być zadowolonym z zysku w handlu internetowym, na początku trzeba znaleźć skuteczny model biznesowy. Kolejny krok to właściwa promocja w celu pozyskania lojalnych konsumentów. Z badań przeprowadzonych przez firmę Cal.pl wynika, że obecnie mamy na rynku e-handlu dobry okres, ponieważ dynamicznie zwiększa się liczba konsumentów online i rośnie siła nabywcza Polaków. Dzięki tym okolicznościom nasi rodacy czynią sprzedaż internetową jedynym z najszybciej rozwijających się sektorów rynku.

Żeby odnieść sukces, trzeba dobrze poznać zachowania i preferencje zakupowe konsumentów w sieci, zainteresować ich ofertą handlową i przekonać do siebie – mówi Michał Trziszka, CEO firmy Cal.pl.

Należy wyjść naprzeciw potencjalnym klientom. Dlatego też warto zaoferować im programy lojalnościowe, rabaty i dogodne formy płatności. Z czasem można pomyśleć o skorzystaniu z nowych kanałów sprzedaży i wyjść z dotychczas stosowanego schematu, poszerzając model internetowy o tradycyjny oraz sprzedaż zagraniczną.

Miarą sukcesu w handlu internetowym są innowacje, które pozwalają uzyskać przewagę nad konkurencją. Wszystkie firmy szukają metod na odróżnienie siebie od innych przedsiębiorstw. Sukces w e-handlu zależy od błyskotliwego pomysłu, a nie od dużego kapitału na początku działalności.

Nieocenione są cechy osobowości właściciela sklepu: pracowitość, ambicja, kreatywność i pozytywne myślenie o rozwoju sklepu internetowego. W tym momencie warto rozpocząć poszukiwania odpowiedniego partnera do naszych działań. To powinna być osoba, która podobnie myśli, jest nastawiona na sukces, łatwo się komunikuje w grupie i ma żyłkę do robienia interesów.

Następna fazą rozwoju jest projektowanie strony internetowej sklepu. Powinna składać się z kilku podstron i prezentować wszystkie niezbędne informacje: opis firmy, opis działalności, ofertę, dane kontaktowe oraz formularz zapytania ofertowego. Wyposażenie strony w CMS - Content Management System - pozwoli na bieżącą aktualizację jej treści i zdjęć.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram