Inmedio, CCC, Rossmann i Apart hitami centrów handlowych; Foto: freeimages.com
Jakie marki można najczęściej spotkać w polskich centrach handlowych? Najwięcej punktów ma Inmedio, CCC, Rossmann, Apart oraz Reserved - wynika z analizy opracowanej przez Colliers International w ramach współpracy z PRCH (Polska Rada Centrów Handlowych).
Na koniec pierwszej połowy 2014 r. w ośmiu największych aglomeracjach Polski oraz w siedmiu miastach regionalnych (liczących od 200 tys. do 400 tys. mieszkańców) funkcjonowało łącznie 229 nowoczesnych obiektów handlowych. Znajdowało się w nich ponad 16,4 tys. sklepów oraz punktów usługowych i gastronomicznych. Wśród najemców posiadających największą liczbę placówek zdecydowanie wyróżnia się sieć salonów Inmedio (obecna jest ona w 72% analizowanych centrów handlowych). Na kolejnych pozycjach znalazły się: CCC - salony obuwnicze tej sieci znajdują się w 64% centrów, Rossmann - sklepy tej sieci można spotkać w 49% centrów oraz Apart i Reserved, które posiadają swoje sklepy w 46% obiektów.
Z przeprowadzonych analiz wynika, że w polskich centrach handlowych najliczniej występują sklepy z branży mody (29%). Następne znaczące grupy najemców to: punkty usługowe (14%) oraz gastronomiczne (10%), a także sklepy oferujące obuwie i galanterię skórzaną, których udział w strukturze najemców wynosi 9%. Licznie występują także sklepy z branży zdrowia i urody (8%) oraz z biżuterią i akcesoriami (5%).
– Rozkład procentowy najpopularniejszych branż jest podobny zarówno w przypadku centrów handlowych zlokalizowanych w największych polskich aglomeracjach, jak i w miastach o populacji od 200 do 400 tys. mieszkańców. Warto jednak zwrócić uwagę na nieco wyższy udział (średnio o około 4%) najemców z branży mody w przypadku miast regionalnych – zauważa Agnieszka Luścińska, analityk w dziale doradztwa i badań rynku w Colliers International.
INK