Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 17 marzec 2021

Najważniejsze jest to, by klient był obsłużony profesjonalnie i otrzymał ubezpieczenie spełniające jego potrzeby i oczekiwania – mówi Izabela Kondziołka, która działa pod szyldem Dom Ubezpieczeniowy Spectrum w Tychach.

CZY UBEZPIECZANIE SIĘ LUDZI JEST POWSZECHNE?

Ubezpieczenia są powszechne, natomiast istotne jest to, że klienci są coraz bardziej świadomi, szukają coraz to nowych rozwiązań. Chcą się ubezpieczać, ale też bardzo ważne jest to, by mieli fachowego doradcę, który pomoże im odnaleźć się w gąszczu ofert.

W TYM SEGMENCIE JEST DUŻA KONKURENCJA, DLACZEGO ZDECYDOWAŁA SIĘ PANI NA TĘ BRANŻĘ?

Konkurencja jest w każdej branży. Myślę, że ubezpieczenia są dziedziną w której jest wiele gałęzi, tzn. komunikacja, majątek, życie, firmy i tutaj dopiero otwierają się możliwości. Praktycznie każdy klient ma jakąś potrzebę, często nie zdaje sobie nawet z niej sprawy i tu pojawia się przestrzeń do działania profesjonalnego doradcy. Przytoczę przykład klienta z branży budowlanej – mój ulubiony – klient nie miał pojęcia, że może wykorzystać ubezpieczenia do poprawy kondycji finansowej swojej firmy. Po uzyskaniu, ode mnie informacji na ten temat w bardzo istotny sposób poprawił swoją sytuację.

CO DAJE PANI WSPÓŁPRACA Z DOMEM UBEZPIECZENIOWYM SPECTRUM?

SPECTRUM jest partnerem bardzo elastycznym i otwartym na potrzeby swoich agentów. Udostępnia program do przeliczania wartości ofert i wystawiania polis, wysyłania wiadomości sms do klientów oraz posiada wiele innych pomocnych funkcjonalności. Bardzo wygodne jest to, że cały proces począwszy od ofertowania, wystawiania polis łącznie z ich rozliczeniem jest zautomatyzowany i przebiega bardzo sprawnie. SPECTRUM jest również partnerem bardzo cenionym przez towarzystwa ubezpieczeniowe.

JAK PRZEBIEGAŁ PROCES PRZYGOTOWANIA PLACÓWKI DO OTWARCIA?

Trochę czasu już minęło od otwarcia, w maju będzie 6 lat, ale myślę, że sam proces uruchomienia biura był bardzo sprawny – od pomysłu do realizacji minęło niewiele czasu. Lokal nie wymagał wielu nakładów, wystarczyło go pomalować. Projekt aranżacji przestrzeni, wystroju i zastosowania elementów identyfikacji pozostawały po stronie SPECTRUM. Mogliśmy dołożyć swoje sugestie związane z ważnymi dla nas rzeczami, które na co dzień ułatwiały nam pracę. Proces egzaminów KNF i uzyskiwania uprawnień koordynował dział szkoleń SPECTRUM. Dodatkowo uczestniczyłyśmy, wraz z koleżanką w dwuetapowym szkoleniu wdrożeniowym przed uruchomieniem procesu sprzedaży.

JEST PANI W STANIE OSZACOWAĆ O ILE PROCENT WZROSŁA LICZBA KLIENTÓW PRZEZ TEN CZAS FUNKCJONOWANIA?

Od pierwszych miesięcy po otwarciu oddziału do dnia dzisiejszego progres wynosi 1000%!

KTÓRE UBEZPIECZENIA SPRZEDAJĄ SIĘ NAJLEPIEJ?

Oczywiście najpopularniejsze są ubezpieczenia komunikacyjne zważywszy na ich obowiązkowy charakter. Natomiast następne w kolejności zainteresowań po stronie klientów są ubezpieczenia majątkowe, a podczas rozmowy z klientem zawsze rodzą się nowe potrzeby.

W JAKI SPOSÓB POZYSKUJE PANI KLIENTÓW?

Klientów pozyskuję głównie z rekomendacji, drugie źródło to wyszukiwarka google. Dzisiaj wszyscy szukają lokalizacji na mapach, więc warto tam być, dlatego ważnym aspektem rozwoju firmy jest właściwe jej pozycjonowanie, o które SPECTRUM dba również na rzecz swoich franczyzobiorców. Warto też, dokonując wyboru lokalu zadbać, by był on widoczny z ulicy, z łatwą dostępnością, gdzie każdy może wejść i zapytać o interesującą go kwestię.

CZY NA LOKALNYM RYNKU PANI BIURO JEST ROZPOZNAWALNE I POLECANE?

Myślę, że na dzień dzisiejszy jesteśmy dość dobrze rozpoznawalni na rynku lokalnym. Bardzo ważne dla promocji i rozwoju naszej firmy są rekomendacje zarówno od klientów indywidualnych jak i firmowych. Bardzo często zdarza się, że zyskujemy polecenia od klienta również za pomocą social media, odpowiadając na pytania w grupach na portalach społecznościowych.

W JAKI SPOSÓB CENTRALA WSPIERA PANIĄ W BIEŻĄCEJ DZIAŁALNOŚCI?

Myślę, że na wsparcie mogę liczyć w wielu dziedzinach począwszy od świetnej współpracy z działem rozliczeń, zespołem informatyków, osobami odpowiadającymi za rozwój sprzedaży aż po dział szkoleń i inne. Zawsze chętnie pomogą. Najważniejsze są ułatwiające naszą pracę narzędzia jak np. Multifunkcyjny System Transakcyjny SADUS, który jest podstawowym narzędziem pracy dla agenta, wciąż rozbudowywany i udoskonalany.

CZY TO JEDYNY PANI BIZNES?

Tak jest, to mój jedyny biznes.

ILU ZATRUDNIA PANI PRACOWNIKÓW?

Obecnie zatrudniam 2 pracowników.

CZY TRUDNO O DOBREGO PRACOWNIKA W TEJ BRANŻY?

Nie jest łatwo, na szczęście mój zespół jest niezmienny od 6 lat, ważne jest, aby grać do jednej bramki i nie odbierać sobie klienta w ramach jednej placówki. Najważniejsze jest to, by klient był obsłużony profesjonalnie i otrzymał ubezpieczenie spełniające jego potrzeby i oczekiwania. Bardzo ważny jest też aspekt gruntownej, branżowej wiedzy merytorycznej. Zważywszy na to, że proces szkoleń jest dość długi, warto stawiać na współpracę z osobami po wnikliwej rekrutacji.

ILE MIESIĘCZNIE TRZEBA SPRZEDAĆ POLIS BY UZYSKAĆ SATYSFAKCJONUJĄCY PRZYCHÓD?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie dla każdego to będzie inna liczba, natomiast ważne jest to, że nie ilość a jakość ma znaczenie. Można sprzedać 10 polis za 3 tys. zł i mieć 30 tys. przypisu, można sprzedać 10 polis za 500 zł i mieć 5 tys. zł.

JAK W PANI OCENIE ZMIENIA SIĘ RYNEK UBEZPIECZENIOWY W POLSCE?

Myślę, że rynek zmienia się na plus. Rośnie świadomość klientów, a produkty ubezpieczeniowe również zmieniają się w wielu przypadkach na korzyść. Pojawiają się też w ofercie produkty nowe, powstające w miarę potrzeb rynku, jak ubezpieczenie od cyberryzyka.

Dziękuję za rozmowę
Edyta Rozmus

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Im się udało
Autor: / Kwiecień 15, 2021
Im się udało
Im się udało
Autor: / Styczeń 19, 2021

A może te Cię zaciekawią

Aktualności
Własny Biznes
Aktualności
Autor: / Styczeń 20, 2021


Konsultacje online

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą