Wyspa radości. Wioletta Trojan prowadzi trzy wyspy handlowe Fonny Funny
DATA DODANIA: 24 listopad 2020
Będąc w sieci, mamy korzystniejsze warunki zakupu towarów niż jakbyśmy byli pojedynczym punktem – mówi Wioletta Trojan, która prowadzi trzy wyspy handlowe Fonny Funny.

JAK CZĘSTO PANI ZDANIEM ZMIENIAMY TELEFONY?
Nie częściej niż co roku, najczęściej co 2 lata. Tak wynika z moich obserwacji i doświadczenia.
A ETUI NA TELEFON?
Etui zmieniamy często, co kilka miesięcy lub częściej. Mamy ich kilka. Dopasowujemy odpowiednie w zależności od okoliczności czy nastroju.
JAKIE AKCESORIA SĄ NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANE PRZEZ KLIENTA?
Szkło lub folia ochronna na ekran oraz etui na tył telefonu.
CZYM PANI KLIENCI KIERUJĄ SIĘ PRZY WYBORZE ETUI?
To zależy od klienta, niektórzy wzorem/kolorem, inni funkcjonalnością np. odpornością na upadki. Jeszcze inni szukają kompromisu między ochroną a estetyką i jakością.
SKĄD W OGÓLE POMYSŁ NA TAKI BIZNES?
Od znajomych. Sama lubię dość często zmieniać etui do swojego telefonu, pomysł wydawał się perspektywiczny więc stwierdziłam, że warto spróbować.
JAK DŁUGO TRWA PANI WSPOŁPRACA Z SIECIĄ FONNY FUNNY?
Od ponad 2 lat, jesteśmy jednym z pierwszych partnerów tej marki.
DLACZEGO WYBRAŁA PANI TĘ SIEĆ FRANCZYZOWĄ?
Sieć Fonny Funny oferowała ciekawy koncept w lokalizacjach, które uznałam za rokujące. Dodatkowo niskie koszty uruchomienia biznesu, dzięki czemu w szybszym tempie inwestycja się zwróciła.
CZY SĄ TO PRODUKTY RACZEJ IMPULSOWE, CZY KLIENT PRZYCHODZI ZA POTRZEBĄ?
Raczej impulsowe, ale z czasem dana lokalizacja wypracowuje sobie coraz więcej stałych klientów.
CO JEST NAJISTOTNIEJSZE W TEGO TYPU BIZNESIE?
Najważniejsze to „nadążać” za trendami, czyli mieć szeroką ofertę i duży wybór dla klienta. Musimy pamiętać, że dzisiaj nowy model telefonu pojawia się praktycznie co roku. Trzeba więc być przygotowanym na te zmiany i śledzić nowości, by nie zostać w tyle za konkurencją.
A CZY WYSTĘPUJE SEZONOWOŚĆ?
Myślę, że nie większa niż w normalnym handlu, gdzie grudzień jest najlepszy, a luty czy listopad najsłabsze. W naszej branży miesiące wakacyjne są dobrym okresem, co akurat nie jest regułą w każdej branży.
POWSTAJE SPORO SKLEPOW ONLINE Z AKCESORIAMI DO TELEFONOW, NIE OBAWIA SIĘ PANI, ŻE TO ZABIJE SPRZEDAŻ TRADYCYJNĄ?
Tak, to jest odczuwalne, również sklepy zagraniczne, z Dalekiego Wschodu oferują bardzo niskie ceny zakupu i korzystne warunki dostawy dla detalistów. Niemniej jednak, mimo, że to nie jest produkt pierwszej potrzeby, jest często impulsowy, więc w miejscach o dużym natężeniu ruchu zawsze jakieś etui sprzedamy. Dodatkowo, bardzo istotnym przy ochronie ekranu jest montaż tegoż szkła czy folii, my to robimy w cenie produktu, od ręki. Dla klienta detalicznego najczęściej to jest bardzo korzystne. A przecież przez internet nie założymy takiego szkła czy foli ochronnej na ekran (śmiech).
CO DAJE PANI DZIAŁALNOŚĆ POD SZYLDEM FONNY FUNNY?
Koncept Fonny Funny jest nadal nowością na rynku, wyróżnia się otwartą ekspozycją skierowaną do klienta. Jako sieciowa działalność, łatwiej o lepsze handlowo lokalizacje. Będąc w sieci, mamy korzystniejsze warunki zakupu towarów niż jakbyśmy byli pojedynczym punktem. Projekt stoiska, aranżacja całości przygotowana przez franczyzodawcę jest pozytywnym wyróżnikiem.
PROWADZI PANI SAMA PUNKT SPRZEDAŻY CZY ZATRUDNIA PRACOWNIKOW?
Posiadam już 3 lokalizacje Fonny Funny, dlatego niezbędny jest personel, który zatrudniam.
CZYM WYROŻNIA SIĘ PANI OFERTA NA TLE KONKURENCJI?
Trudno w tej branży wyróżnić się czymś szczególnym na tle konkurencji. Jednak staramy się, aby nasza oferta była szeroka, dlatego koncentrujemy się na dwóch kategoriach produktowych, etui i szkła/folie ochronne. Jesteśmy też na bieżąco z obowiązującymi trendami.
CZY TO JEST OPŁACALNY BIZNES, CZY RACZEJ DODATEK DO PENSJI?
Nie da się ukryć, że sytuacja pogorszyła się w związku z zakazem handlu w wybrane niedziele. Mniej dni handlowych przekłada się na mniejszy obrót, a w związku z tym czynsze wcale nie uległy zmianom. Jednak w skali roku nadal jest to opłacalny biznes.
Rozmawiała Edyta Rozmus
Artykuły które powinny Ci się spodobać
A może te Cię zaciekawią
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?