Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 30 styczeń 2020

Foto: Magdalena Dąbrowska, franczyzobiorczyni sieci Depilconcept.

Dzięki wąskiej specjalizacji klientki otrzymują usługi i obsługę na najwyższym poziomie – mówi Magdalena Dąbrowska, franczyzobiorczyni sieci Depilconcept.

JAK W PRZYSŁOWIU „PRZYCHODZI BABA DO LEKARZA...”, I PRZYCHODZI KLIENTKA DO PANI. CO JEJ MOŻE PANI ZAOFEROWAĆ?

Najwyższą jakość obsługi, zrozumienie potrzeb i rozwiązanie jej problemów, dzięki czemu podwyższamy jakość jej życia.

Z JAKIMI PROBLEMAMI URODOWYMI NAJCZĘŚCIEJ BORYKAJĄ SIĘ POLKI?

Trudno mi wyrokować o problemach urodowych, bo ich zakres jest dość szeroki. Do mojego gabinetu przychodzą przede wszystkim osoby, które borykają się z niechcianym owłosieniem, są niezadowolone ze stosowanych dotychczas metod i poszukują rozwiązania, które uczyni ich życie lepszym i wygodniejszym.

CZY MĘŻCZYŹNI TEŻ KORZYSTAJĄ Z USŁUG DEPILCONCEPT?

Tak, mężczyźni również korzystają z naszych usług. Wprawdzie jest to niewielki odsetek, ale wśród panów obserwujemy wzrost zainteresowania depilacją. Szczególnie tyczy się to takich stref, jak klatka piersiowa, pachy i plecy.

BRANŻA BEAUTY TO BARDZO KONKURENCYJNY I ROZDROBIONY RYNEK. CO SPRAWIA, ŻE KLIENCI PRZYCHODZĄ WŁAŚNIE DO PANI GABINETU?

Klienci trafiają do nas, ponieważ jesteśmy dużą siecią franczyzową i to wzbudza ich zaufanie. Nie bez powodu w samej Polsce funkcjonuje już ponad 50 gabinetów – nasza metoda depilacji bezapelacyjnie działa, jest komfortowa i łatwo dostępna dla każdego. Dodatkowo, DepilConcept posiada gabinety w większości warszawskich dzielnic – jest nas łatwo znaleźć, a także udostępniamy bezkonkurencyjny sposób na praktycznie darmowe wypróbowanie zabiegów – klienci nie kupują więc przysłowiowego kota w worku.

DLACZEGO WYBRAŁA PANI WSPÓŁPRACĘ Z SIECIĄ DEPILCONCEPT?

Przez prawie 5 lat pracowałam w centrali tej sieci franczyzowej na stanowisku specjalisty ds. marketingu. Kiedy zaczynałam swoją karierę w tej firmie, posiadała ona wówczas 7 gabinetów. Przez lata byłam świadkiem rozwoju firmy, a także możliwości zarobkowych. To skłoniło mnie do podjęcia współpracy jako franczyzobiorca.

CZY WCZEŚNIEJ  MIAŁA PANI DO CZYNIENIA Z USŁUGAMI KOSMETYCZNYMI?

W związku z piastowanym stanowiskiem byłam „obok” usług kosmetycznych, jednak usługami w branży beauty sensu stricto nigdy się nie zajmowałam.

SAMA PANI PROWADZI GABINET, CZY PEŁNI FUNKCJĘ MANAGERA?

W gabinecie na stanowisku managera pracuję ja wraz ze wspólniczką, która posiada wykształcenie kosmetologiczne i kiedyś pracowała na stanowisku kosmetologa w jednej z placówek DepilConcept – tak się poznałyśmy, zaprzyjaźniłyśmy, a dzisiaj wspólnie prowadzimy ten biznes.

JAKI BYŁ KOSZT URUCHOMIENIA PLACÓWKI?

Ponieważ przejęłam istniejący gabinet, który nie wykorzystywał swojego potencjału, kwota inwestycja wyniosła około 80 tys. zł.

A PO JAKIM CZASIE INWESTYCJA SIĘ ZWRÓCIŁA I ZACZĘŁA PANI ZARABIAĆ?

Zainwestowany kapitał zwrócił się nam w całości w ciągu roku funkcjonowania.

CZY WĄSKA SPECJALIZACJA TO JEST PLUS TEJ SIECI?

Jak najbardziej, dzięki wąskiej specjalizacji klientki otrzymują usługi i obsługę na najwyższym poziomie.

MOŻE PANI WPROWADZAĆ JAKIEŚ USŁUGI DODATKOWE?

Nie interesowałam się tym, ponieważ sercem tego biznesu jest właśnie fototerapia (czyli przede wszystkim depilacja i fotoodmładzanie). Biznes skonstruowany jest w ten sposób, aby zakup tych usług umożliwiaj osiągnięcie wysokich zysków. Moim zdaniem gabinet posiadający w swojej ofercie „Wszystkie” usługi nie jest w stanie ich świadczyć na najwyższym poziomie.

NA KTÓRYCH USŁUGACH JEST NAJLEPSZA MARŻA?

Generalnie jednakowa marża jest na wszystkich zabiegach. To siła naszego konceptu biznesowego, dzięki temu nie musimy zastanawiać się nad tym, które usługi oferować naszym klientkom. Większość z klientek zaczyna od depilacji, potem korzysta z usług odmładzania i kupuje nasze kosmetyki.

CZY KLIENTKI  ZADAJĄ PYTANIE: LEPSZY LASER CZY IPL?

Tak, to pytanie pojawia się bardzo często. Tłumaczymy wtedy, iż obie metody są bardzo skuteczne, nasza metoda jest po prostu nowsza, tańsza i bezbolesna i na tym polega główna różnica.

JAKA JEST W OGÓLE ŚWIADOMOŚĆ KLIENTÓW NA TEMAT USŁUG, KTÓRE OFERUJE PANI W SWOJEJ PLACÓWCE?

Świadomość klientów jest coraz wyższa. Zdarzają się osoby, które zupełne nie miały do czynienia z takimi zabiegami, ale są również i takie, które bardzo dużo wiedzą, jak również korzystały z trwałej redukcji owłosienia (np. właśnie lasera).

A MYŚLI PANI O ROZSZERZENIU DZIAŁALNOŚCI O KOLEJNE PLACÓWKI?

Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc w przyszłości – jak najbardziej. Na ten moment moim celem jest zmiana lokalizacji i znalezienie większego gabinetu, aby mogły w nim pracować dwa urządzenia oraz zatrudnienie kolejnej kosmetyczki.

CO JEST NAJTRUDNIEJSZE W TYM BIZNESIE?

Najtrudniejsze jest pokonywanie własnych ograniczeń. Biznes jest tak skonstruowany, że pozwala na zarabianie już od pierwszego miesiąca, natomiast nasze ambicje wymuszają na nas większe zaangażowanie, aby osiągnąć poziom najlepszych gabinetów. Wiemy, że jest to możliwe, ale najtrudniej jest osiągnąć ten poziom, kiedy jest dobrze, a my chcemy jeszcze lepiej. To nie jest walka o kilka tysięcy złotych, tylko znacznie więcej.

KIEDY SĄ TZW. „ŻNIWA” JEŚLI CHODZI O BRANŻĘ BEAUTY?

W DepilConcept żniwa są całoroczne, ponieważ nieustannie na to pracujemy. Moim zdaniem ze względu na branżę beauty nie ma podziału na „lepsze” i „gorsze” miesiące. Jeśli się tak dzieje, przyczyna na pewno leży gdzieś indziej.

Więcej informacji o systemie franczyzowym Depilconcept znajdziesz tutaj.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Im się udało
Autor: / Kwiecień 2, 2020
Im się udało
Im się udało
Autor: / Kwiecień 14, 2020

A może te Cię zaciekawią

Aktualności
Aktualności
Aktualności


Konsultacje online

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą