Franczyza w Polsce

Foto: Urszula Kowalczyk

Urszula Kowalczyk, franczyzobiorca INSIA, zdecydowała się otworzyć placówkę ubezpieczeniową w Trawnikach, gminie liczącej około 10 tys. mieszkańców. Zapytaliśmy ją, dlaczego postawiła na współpracę właśnie z tą multiagencją i jak rozwija swój biznes.

Czym się Pani zajmuje na co dzień?

W ubezpieczeniach pracuję od 2011 roku. Rozpoczęłam pracę jako manager zespołu. Obecnie pracuję w Warcie i równocześnie rozwijam swój własny biznes ubezpieczeniowy pod szyldem INSIA. Skończyłam studia prawnicze, ale nigdy nie związałam się z tym zawodem. Mam męża i dwoje dzieci w wieku 2 i 6 lat.

Dlaczego zatem ubezpieczenia, a nie prawo?

Studia prawnicze wybrałam ponieważ wiedziałam, że to kierunek, który da mi duża wiedzę przydatną w życiu. Dałam sobie 5 lat na podjęcie decyzji, czy chcę iść na aplikację, czy realizować się w inny sposób. Okazało się, że praca w sprzedaży daje mi bardzo dużą satysfakcję, a docelowo chciałabym zarządzać dużym zespołem. Pomysł na branżę przyszedł później. Moje działania od czasu ukończenia szkoły były ukierunkowane na taki właśnie cel.

Dlaczego zdecydowała się Pani na system franczyzowy INSIA?

Szukałam przez kilka miesięcy na rynku najlepszej oferty od multiagencji. INSIA oferuje dobre warunki prowizyjne i dużą swobodę pracy, daje również bardzo duże wsparcie logistyczne. To ona kontaktuje się z towarzystwami ubezpieczeń, organizuje szkolenia, zatrudnia OFWCA i zajmuje się całą stroną administarcyjną - wolałam to scedować na kogoś innego. Co bardzo istotne – INSIA, jako multiagencja sieciowa, ma również dużo mocniejszą pozycję negocjacyjną z towarzystwami ubezpieczeń, niż pojedynczy agent.

Jak ocenia Pani wsparcie ze strony INSIA jako franczyzodawcy? W jakim zakresie otrzymała Pani wsparcie przed otwarciem?

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy z INSIA (dobre szkolenia miękkie i twarde dla mnie oraz moich współpracowników, krótkie terminy oczekiwania na szkolenia i egzaminy produktowe). Bardzo duże zaangażowanie pracowników INSIA w rozwiązywaniu naszych codziennych problemów zawodowych również jest niezwykle istotną wartością.

Proszę przybliżyć markę INSIA?

INSIA to szybko rozwijająca się multiagencja ubezpieczeniowa, która w Europie Środkowo-Wschodniej ma ponad 1,5 tys. partnerów. Zasięgiem obejmuje coraz więcej europejskich krajów. INSIA bardzo mocno selekcjonuje towarzystwa ubezpieczeń, z którymi współpracuje, co daje wszystkim partnerom sieci komfort pracy z najlepszymi, co przekłada się na wysoką jakość usług dostarczanych klientom. W moim odczuciu mocną stroną są również warunki finansowe oraz wsparcie administracyjno-organizacyjne, które oferuje swoim współpracownikom i ich strukturom.

Jak wyglądał proces przystąpienia do sieci? Ile czasu minęło od pierwszego kontaktu do uruchomienia oddziału?

Od pierwszego kontaktu do rozpoczęcia sprzedaży minęło około miesiąca. Do otworzenia własnego oddziału – 7 miesięcy.

W jaki sposób wybrała Pani lokalizację? Czy jest ona istotna dla powodzenia tego biznesu?

Miejsce, które wybrałam, to niewielkie miasteczko na wschodzie Polski. Pochodzi stamtąd mój tata i tam spędziłam dużą część swojego dzieciństwa. Zrobiłam wcześniej dokładne rozpoznanie rynku – czy ktoś się tym zajmuje i jakie są potrzeby mieszkańców. Okazało się, że znalazłam swoją niszę.

Jakie środki były potrzebne do uruchomienia oddziału?

Nakład inwestycyjny w lokalu oraz potrzebny sprzęt biurowy to około 2 tys. zł. Na materiały reklamowe wydałam około 600 zł.

Z jaką największą trudnością Pani się spotkała podczas uruchamiania oddziału?

Przekonanie męża, że warto się w to angażować.

Co doradziłby Pani osobom zastanawiającym się nad franczyzą INSIA? Na co warto zwrócić uwagę?

Kluczową sprawą jest znalezienie odpowiedniej osoby do pracy – zaangażowanej i poszukującej na własną rękę klientów. Według mnie duże znaczenie ma również dobra lokalizacja.

Czym oddział będzie się wyróżniał, co będzie oferował klientom? Na jakie produkty się Pani nastawia i dlaczego?

Jest to jedyne takie miejsce w okolicy. Gwarantuje klientowi profesjonalną obsługę i dobre warunki ubezpieczenia. Nastawiamy się głownie na ubezpieczenia mieszkań, domów i ubezpieczenia rolnicze. Lokal, który wynajęłam, znajduje się w centralnym punkcie miasteczka, więc wszyscy mieszkańcy koło niego przechodzą. Zainwestowałam w reklamę, dzięki czemu wielu mieszkańców o nas się dowiedziało i przychodzi spytać o różnego rodzaju ubezpieczenia. Mamy w ofercie największych ubezpieczycieli na rynku i jesteśmy w stanie każdemu klientowi przygotować korzystną i satysfakcjonującą go propozycję. OC komunikacyjne oraz ubezpieczenia domów są najpopularniejszymi na rynku ubezpieczeniami - większość Polaków z nich korzysta. Ubezpieczenia rolne to również bardzo dobrze trafiona oferta (ze względu na lokalizację) - około połowa mieszkańców to rolnicy.

Jakie ma Pani plany na przyszłość?

Rozbudowywać sieć moich placówek agencyjnych we wschodniej części kraju.

INSIA Europe SE jest częścią potężnej grupy Marsh & Mc Lennan Companies, specjalizującej się w pośrednictwie ubezpieczeniowym w charakterze brokera dla dużych podmiotów.

Osoby zainteresowane współpracą franczyzową z INSIA zapraszamy do naszej bazy konceptów sieciowych.

Pin It
Oceń: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Najnowsze franczyzy

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 16.11.2017

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 23.11.2017

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 29.11.2017

SONDA - MIEJ WŁASNE ZDANIE!

Ile jesteś skłonny zainwestować otwierając własny biznes?

24.6%
40.4%
26.3%
7%