Nowa strategia szwedzkiego giganta zakłada otwieranie sklepów w centrach miast.
Kilka miesięcy temu do informacji publicznej podano, że Ikea zmienia strategię otwierania swoich sklepów, które mają być mniejsze i zlokalizowane w centrum miasta, tak by każdy klient mógł do nich dotrzeć. I tak pod koniec sierpnia został otwarty sklep w Madrycie – Ikea Goya, który to już wpisuje się w nową strategię. Sklep jest znacznie mniejszy o powierzchni 2,3 tys. m² i ma w ofercie ok. 1 tys. towarów. Produkty, których klient nie znajdzie w sklepie, może zamówić w internecie i je na miejscu odebrać. Ikea Goya jest największym sklepem nowego formatu.
Na tym nie koniec. Szwedzki gigant zamierza uruchomić kolejne sklepy tego typu w Wiedniu, Londynie, Nowym Jorku, Sztokholmie, Szanghaju i Paryżu.
Nie oznacza to jednak, że Ikea całkowicie zrezygnuje ze swoich flagowych wielkopowierzchniowych marketów. Będą nadal powstawać, jak chociażby ostatnio otwarty sklep w Indiach.
Ikea ma obecnie 400 sklepów na całym świecie.