Aktualnie pod tą marką funkcjonuje lokal we Wrocławiu, otwarty w maju 2009 roku, który stanowi jednocześnie centrum kompetencyjne. Docelowo w tym roku spółka zamierza uruchomić co najmniej 3 nowe lokale własne. Dwa z nich na pewno będą mieściły się w Poznaniu: w galerii Malta oraz w Centrum Sztuki i Biznesu - Stary Browar. Obecnie trwają także rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami. - Jeszcze niedawno wielu potencjalnych partnerów wstrzymało decyzje odnośnie do przystąpienia do sieci w związku z niepewną sytuacją gospodarczą. Obecnie powróciliśmy do tych rozmów i staramy się nadrobić ten czas - mówi Tomasz Haligowski.
Ibiza Ice Cafe prognozuje, że spożycie lodów w Polsce nadal będzie rosło. Obecnie jeden mieszkaniec naszego kraju zjada średnio 3,5 l rocznie, podczas gdy w Czechch jest to 5 l, w Skandynawii – 10 l, a w USA – aż 22 litry na osobę. - Takie warunki stwarzają dobry klimat do budowy tego typu sieci w Polsce – podkreśla Tomasz Haligowski. Polski rynek lodów jest wart już 1 mld zł rocznie, a kawy – 4 mld zł. Oba rozwijają się w średniorocznym tempie na poziomie 10 proc.
Głównym akcjonariuszem Ibiza Ice Cafe jest fundusz Privilege Capital Management S.A. W styczniu spółka przeprowadziłą prywatną emisję akcji z której pozyskała 1,2 mln zł na dalszą rozbudowę sieci lokali własnych oraz stworzenie sieci franczyzowej. W przyszłym tygodniu wejdzie na New Connect, dzięki czemu potencjalni franczyzobiorcy będą mogli śledzić regularnie raportowane wyniki spółki.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl