Hurtimex planuje rozwój sieci Tup Tup

Autor: Redakcja
Data dodania: 21 marca 2011
Kategoria:
Hurtimex_Tup_Tup_logo

Hurtimex_Tup_Tup_logo

Notowany na New Connect producent odzieży dziecięcej wciąż zmaga się z problemami finansowymi. Mimo to zapowiada dalszy rozwój sieci franczyzowej. W tym roku ma powstać 5 sklepów.

Obecnie w sieci Tup Tup działa 13 sklepów, w tym 2 własne oraz 11 franczyzowych. Do niedawna działały także 4 outlety prowadzone przez Hurtimex, ale spółka zdecydowała się je zamknąć ze względu na brak rentowności. Liczy jednak na pozyskanie do współpracy kolejnych franczyzobiorców. W tym roku chciałaby otworzyć 5 placówek w tej formule. Pierwsza z nich ruszy pod koniec kwietnia w Jarosławiu, gdyż spółka podpisała pod koniec ubiegłego tygodnia umowę franczyzową dotyczącą tego otwarcia.

Dla Hurtimeksu franczyza jest nowym kanałem dystrybucji, który pozwala mu na zwiększenie rozpoznawalność marki Tup Tup, co z kolei przekłada się na zwiększenie rotacji towaru oraz przyspieszenie przepływów pieniężnych. Wszystkie sklepy franczyzowe Tup Tup powstały w 2010 roku.

A jednak Hurtimex ubiegłego roku nie może zaliczyć do udanych, przede wszystkim ze względu na opóźnienia w dostawie kolekcji jesienno-zimowej. Spółka próbowała pozyskać na ten cel środki ze sprzedaży nieruchomości oraz emisji akcji. Zastój na rynku nieruchomości spowodował jednak brak zainteresowania zakupem. Liczne rozmowy z inwestorami branżowymi oraz instytucjami finansowymi w celu pozyskania nowego kapitału także okazały się bezskuteczne.

"Dostawcy zagraniczni głównie z Chin i Indii, w związku z brakiem przedpłat, realizowali produkcję z opóźnieniem, a dostawy warunkowali pełną zapłatą za towar. Firma nie była więc w stanie dostarczyć na rynek pełnej swojej oferty w odpowiednim czasie. Przełożyło się to natychmiast na wielkość sprzedaży" - przyznaje spółka w specjalnym komunikacie komentującym wyniki za ubiegły rok oraz plany na bieżący.

Opóźnienia w dostawach rzutowały także na sprzedaż w styczniu i lutym br., która była niższa niż przed rokiem. Hurtimex zapowiada jednak działania, które mają poprawić tę sytuację, bowiem cały rok 2011 chce zakończyć z wynikami lepszymi niż w  2010. W styczniu firmie udało się sprzedać nieruchomość. A w chwili obecniej prowadzone są rozmowy z potencjalnymi inwestorami finansowymi i branżowymi. Jednocześnie w toku negocjacji są warunki współpracy handlowej z partnerami krajowymi i zagranicznymi w celu uzupełnienia oferty w sklepach franczyzowych.

Sklepy franczyzowe Tup Tup działają pod marką należącą do Hurtimeksu, ale mają charakter multibrandowy, co oznacza, że ich właściciele mają możliwość korzystania z oferty innych firm. Korner dedykowany marce Tup Tup powinien mieć ok. 12 mkw. Odzież wstawiana jest do niego na zasadzie depozytu.

Hurtimex prowadzi także działalność eksportową, odzież produkowana przez firmę dostępna jest na Ukrainie, w Rosji, na Słowacji, w Czechach, Bułgarii, Rumuni, na Litwie, Łotwie, w Kazachstanie i na Białorusi. Na rynku ukraińskim, gdzie realizowane jest 29 proc. sprzedaży eksportowej, spółka chciałaby także wdrożyć system franczyzowy, który właśnie jest w trakcie opracowywania.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram