Aktualności

NAJNOWSZE Bricomarché kończy i kwartał 2024 z 11. nowymi sklepami w Polsce
Bricomarché podsumowuje realizację celów ekspansji po I kwartale. Od stycznia 2024 r. na mapie Polski pojawiło się 11 nowych sklepów […]
La Mancha po raz kolejny organizuje egzamin DELE

To jedyne oficjalne egzaminy z tego języka, uznawane na całym świecie. La Mancha jest jedynym w północnej Polsce certyfikowanym ośrodkiem […]

Franczyza usług podologicznych nie tylko dla podologa

Ośrodek Podologiczny to pierwsza w Polsce oferta franczyzy w usługach podologicznych. Marka należąca do firmy SEK Anna Słowik ma już […]

10 kroków do otwarcia restauracji KOKU Sushi

Dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z branżą gastronomiczną, wejście w model franczyzowy to bardzo bezpieczna opcja. Uporządkowany i przemyślany […]

Kolejny lokal franczyzy Gruby Benek już otwarty

W Starogardzie Gdańskim ruszyła pierwsza w tym mieście pizzeria ogólnopolskiej sieci Gruby Benek. W ofercie króluje charakterystyczna dla marki, autorska […]

Nie rób tego, jeśli kierujesz zespołem

Które cechy szefa najbardziej przeszkadzają w pracy i osiąganiu najlepszych rezultatów przez pracowników? Oto 8 postaw, których unikaj będąc przełożonym. […]

Sfinks przejmuje polskiego McDonald'sa!

Niesamowite wieści z rynku franczyzowego - rodzima sieć gastronomiczna Sfinks przejmuje wszystkie polskie oddziały McDonald's. - To przełomowa decyzja w […]

KATALOG FRANCZYZ

Znajdź pomysł na własną firmę. Wybieraj spośród kilkuset ofert franczyzy od uznanych i rozpoznawalnych na rynku firm.

magazyn franczyza&biznes

Zdjecie-okladki-najnowszego-numeru-magazynu-Franczyza&Biznes

Franczyza & Biznes Numer 2/2024

TEMAT NUMERU

CO CZEKA RYNEK NIERUCHOMOŚCI HANDLOWYCH?

Handel tradycyjny wraca do łask mimo nieustannego rozwoju sektora e-commerce.

RAPORT NUMERU

FRANCZYZA W GASTRONOMII 2024

Koszty rosną, ale zainteresowanie biznesem gastronomicznym jest wciąż duże.

Sprawdź pełen spis treści

O TYM SIĘ MÓWI

Branżę modową czekają rewolucyjne zmiany

Marki z segmentu tzw. fast fashion już doskonale wiedzą, że ich formuła biznesowa się kończy. Dlatego w nadchodzących latach ten […]

Rynek najmu się stabilizuje, ale nie ma co liczyć na spadki czynszów

Stawki czynszów najmu cały czas systematycznie rosną. To efekt wysokiego popytu ze strony uchodźców z Ukrainy i Polaków, którzy stracili […]

Workation upowszechnia się na rynku pracy

Pandemia COVID-19 sprawiła, że na rynku pracy pojawiło się więcej tzw. cyfrowych nomadów – osób zatrudnionych w rodzimej firmie, ale […]

Polacy kupują coraz więcej żywności ekologicznej

Wartość polskiego rynku żywności ekologicznej szacowana jest na 1,36 mld zł w cenach detalicznych. To stanowi tylko 0,5 proc. całego […]

Spada rentowność biznesu w galeriach handlowych

Rosną ceny wszystkiego – koszty bieżące prowadzenia i utrzymania biznesu nie tylko hamują rozwój, ale ciągną przedsiębiorców w dół. Związek […]

Rośnie zainteresowanie inwestowaniem na giełdzie

Liczba rachunków maklerskich na koniec pierwszego kwartału wyniosła 1 464 477 – wynika z danych KDPW. To najwyższy poziom od […]

wywiady

Najważniejsze jest zbudowanie relacji i zaufania

Okres pandemii pokazał, że nawet gdy cała gospodarka zwalnia i wiele firm ma problemy z klientami, to zapotrzebowanie na usługi […]

Mały wielki sklep

Jeśli ktoś jest zmotywowany, ma smykałkę do biznesu i jest chętny do nauki, to świetnie poradzi sobie nawet wtedy, gdy […]

Franczyza Depilconcept to (nie) przypadkowy biznes

Oprócz sprawdzonego know – how, oferujemy wsparcie na każdym etapie prowadzenia biznesu – mówią Marta Szymczak i Mariusz Włoczkowski, właściciele […]

Franczyza Al.Capone to pasja z procentami w tle

Już w szkole nauczyciele mówili mi, że mógłbym handlować piaskiem na pustyni. Uwielbiam kontakt z ludźmi a sprzedaż to pewnego […]

Franczyza FIT CAKE oznacza FIT słodycze i FAT zyski

Ich biznes powstał z potrzeby, ale i z pasji, którą wspólnie dzielili. Sukces jest efektem ubocznym ich misji. Jeśli biznes, […]

Franczyza Early Stage, czyli sukces dziesięciu supermocy

Mamy świadomość, że rozwój przychodzi z czasem, dlatego we współpracy z naszymi franczyzobiorcami, nie stawiamy na ilość, lecz na jakość […]

Franczyzawpolsce.pl na youtube

Odwiedź nasz kanał YouTube, by obejrzeć wywiady i materiały video na temat franczyzy.
Sprawdź teraz
YouTube FWP

raporty

Franczyzy jedyne w swoim rodzaju

W niektórych segmentach rynkowych można znaleźć wiele bliźniaczo podobnych do siebie konceptów franczyzowych, ale są też takie, które z całą […]

Franczyza bankowa nie tylko dla bankowców

Z produktów bankowych korzysta niemal każdy, a w mniejszych miejscowościach klienci dodatkowo lubią bezpośredni kontakt z doradcą. To dlatego niektóre […]

20 franczyz wartych swojej (wysokiej) ceny

Drogie licencje są w cenie. Dowodem tego są dobrze prosperujące sieci franczyzowe, w których na start trzeba zainwestować co najmniej […]

Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Przedstawiamy raport na temat popularności systemów franczyzowych, które są obecne w bazie ofert franczyzowych […]

40 wybranych franczyz na które stać każdego

Czy dobry pomysł na biznes musi być drogi? Wszystko oczywiście jest kwestią perspektywy ile chcemy zarobić. We franczyzie własny biznes […]

Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić

Na polskim rynku dostępnych jest coraz więcej produktów i usług o właściwościach prozdrowotnych. W branży tej można również znaleźć nowe, […]

pomysły na biznes

Drugie życie pączkarni

Sprzedaż świeżych pączków może wydawać się biznesem nie tylko przyjemnym, ale i mało skomplikowanym. Nie wszystkim jednak udaje się odnieść […]

W gastronomii przetrwali najsilniejsi i najlepiej dostosowani

Wiosną 2020 roku właściciele biznesów gastronomicznych oswajali się z pierwszą falą pandemii, ciągle jeszcze licząc na w miarę szybki powrót […]

Lody - biznes na lato czy na lata?

Sprzedaż lodów, gdy za oknami dopisuje piękna pogoda, wydaje się pomysłem skazanym na sukces. Sukces ten jednak nie w każdym […]

Czy warto inwestować w sklep convenience?

Co czeka sektor convenience? Pandemia i wszelkie konsekwencje wynikające z tego faktu, rosnąca inflacja, braki kadrowe – to pierwsze pozycje […]

Biznes na wyspie

Otwarcie wyspy w centrum handlowym zapewnia dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów, a jest przy tym stosunkowo niedrogie. Jednak aby […]

Jak rozpocząć swoją przygodę z inwestowaniem w nieruchomości?

Rozpoczęcie przygody z inwestowaniem w nieruchomości może być fascynującym krokiem w kierunku osiągnięcia finansowej niezależności. W porównaniu do obywateli innych […]

poradniki franczyzowe

Franczyzuj globalnie, działaj lokalnie

Siłą wielu franczyzowych konceptów jest powtarzalność. Takiego samego burgera zjemy w Moskwie, Warszawie, Paryżu czy Tokio. Hm, to co wydaje […]

Jak pożyczać pieniądze od rodziny?

Z badań wynika, że ponad połowa Polaków, bo aż 61,4% nie pożycza pieniędzy rodzinie ani znajomym. Skąd ten brak zaufania […]

Jak naprawdę wygląda egzekucja komornicza, czyli co wolno komornikowi?

„Nie zapłaciłam kilku rat kredytu za mieszkanie. Czy bank od razu naśle na mnie komornika? „Boję się, że komornik zabierze […]

Jak odnieść sukces we franczyzie

Dla tych, którzy rozważają franczyzę przedstawiamy garść podstawowych informacji na temat polskiego rynku franczyzowego, zasad prowadzenia biznesu w oparciu o […]

Jak wybrać franczyzę?

Wybór wśród ofert franczyz jest coraz większy i coraz trudniejszy. Warto więc przyjąć pewne kryteria ich oceny. Jakie czynniki są […]

„Ukryta dywidenda” – czy przedsiębiorcy mają się czego obawiać?

Jednym z rozwiązań w ramach Polskiego Ładu mającym wpłynąć na uszczelnienie systemu podatkowego, jest wykluczenie możliwości rozliczania kosztów uzyskania przychodu […]

finanse i nie tylko

Korzyści systemu kontroli dostępu dla pracowników i pracodawców

Wielu pracodawców zastanawia się, jak zadbać o bezpieczeństwo w pracy, a jednocześnie nie wydawać dużych pieniędzy. Wbrew pozorom nie jest […]

Wymieniasz waluty w firmie? Kontroluj koszty

Wiele polskich firm ma kontrahentów i partnerów biznesowych zagranicą. Od ryzyka walutowego można próbować się ubezpieczyć, ale trudno je kontrolować. […]

Recenzja LeverageSix 2023: Łatwy Start w Świecie Tradingu

Witajcie w fascynującym świecie finansów, gdzie inwestycje stają się dostępne jak nigdy wcześniej!Dziś podzielę się z Wami moimi doświadczeniami z […]

Gdzie szukać najlepszych ofert bankowych na różne usługi?

W Polsce funkcjonuje wiele banków, a każdy z nich chce przekonać do siebie jak największą liczbę klientów. W tym celu […]

Krajowy System e-Faktur w pytaniach i odpowiedziach

Już wkrótce korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur stanie się obowiązkiem przedsiębiorców. Co trzeba wiedzieć o nowym rozwiązaniu i jak przygotować […]

Od papierowych notatek do cyfrowej rewolucji: Jak inEwi może odmienić Twój biznes?

W świecie zdominowanym przez technologię, przedsiębiorstwa dążą do nieustannego doskonalenia procesów, dostosowując się do zmieniających się warunków rynkowych. Począwszy od […]

Franczyza W Polsce

Franczyza w Polsce - portal o franczyzie

Rozpoczęcie własnego biznesu wymaga pomysłu, wiedzy i środków na start. Z tego powodu wielu zainteresowanych prowadzeniem działalności rezygnuje z podjęcia takiej próby. Obawiają się, że bez doświadczenia sobie nie poradzą. Sposobem na ułatwienie sobie osiągnięcia sukcesu w biznesie jest franchising, czyli temat przewodni naszego serwisu. Od lat nieustannie śledzimy rynek i informujemy internautów o najlepszych systemach franczyzowych. Dostarczamy też treści przydatne dla zainteresowanych taką formą działalności. Dlaczego franchising to dobry pomysł na rozpoczęcie działalności?

Franchising – dlaczego warto?

Jedną z kluczowych barier w rozpoczęciu działalności jest nie tyle brak potrzebnych środków, bo te można pozyskać w ramach choćby finansowania zewnętrznego, ale „know how”. Interesujący się prowadzeniem biznesu obawiają się, że bez odpowiedniej wiedzy nie podołają wyzwaniu. Dzięki franczyzie otrzymają oni gotowy pomysł na biznes.

Zgodnie z Europejskim Kodeksem Etycznym Franczyzy, franchising to system sprzedażowy, w którym dochodzi do ścisłej współpracy pomiędzy podmiotami, które są niezależne prawnie i finansowo. Ogromną zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że osoba, która decyduje się na nie, czyli franczyzobiorca, nie buduje swojej marki od całkowitego zera – działa pod szyldem znanej firmy, co już na samym starcie powoduje, że zdecydowanie zwiększają się jej szanse na odniesienie sukcesu.

Zatem od razu na początku działalności taki przedsiębiorca ma łatwiej – nie musi budować wizerunku marki. Od razu funkcjonuje jako firma znana na rynku, co powoduje m.in., że kampanie marketingowe mogą w jego przypadku przynieść zdecydowanie lepsze wyniki. Franchising oznacza również, że wybierający taki model współpracy korzysta z „know how”, a także z szeregu różnych możliwości.

Franczyzobiorca uzyskuje również: szkolenia dla siebie i pracowników, pomoc w wyborze lokalizacji, wsparcie w rozwiązywaniu problemów i wiele, wiele więcej.

W naszym serwisie zamieszczamy aktualności dotyczące rynku franczyzowego – najlepszych systemów z przeróżnych branż. Każdy z nich szczegółowo opisujemy, aby zainteresowani mieli świadomość specyfiki danej propozycji. Zasady współpracy pomiędzy podmiotami zawsze są doprecyzowane w umowie. Są takie biznesy, w przypadku których wystartowanie z działalnością poza systemem franczyzowym jest bardzo trudne i rzadko kończy się powodzeniem. Doskonałym przykładem jest choćby branża bankowa.

Franchising – jak wybrać odpowiedni system?

Poszczególne systemy franczyzowe różnią się pod wieloma względami. W niektórych branżach można przebierać w dostępnych propozycjach – warto porównać, które są najkorzystniejsze. W naszym serwisie szczegółowo opisujemy poszczególne oferty franczyzowe, tak, aby zainteresowany taką działalnością mógł wybrać franchising, który spełnia jego oczekiwania. Oto, na co warto zwrócić uwagę:

  • Marka – jaką reputację ma firma, która oferuje franchising? Czy przedsiębiorstwo rzeczywiście jest cenione, odnosi sukces, na którym możesz bazować? Czy cieszy się bardzo dobrymi opiniami na rynku?
  • Minimalna kwota – środki, których potrzebujesz na start, aby myśleć o rozpoczęciu takiej działalności.
  • Opłata wstępna – kwota, którą zapłacisz za samo przystąpienie do systemu.
  • Opłata bieżąca – koszt korzystania z logo, wiedzy, doświadczenia i wsparcia zgodnie z umową.
  • Opłata marketingowa – środki przeznaczone na działania marketingowe dla całej marki.

Te kwestie decydują o tym, z jakimi wydatkami będzie się wiązać prowadzenie takiej działalności. Warto zwrócić uwagę, od czego są one uzależnione w poszczególnych przypadkach. Czy są to stałe kwoty miesięczne czy jednak procent np. od przychodu?

Zanim zdecydujesz się na zawarcie umowy z danym franczyzodawcą, spróbuj znaleźć innych przedsiębiorców, którzy przystąpili do tego systemu. Czy napotkali na jakieś problemy w ramach współpracy? Czy dla nich franchising w danej firmie okazał się sukcesem? To bardzo istotny element, na który zdecydowanie warto poświęcić czas – ta wiedza jest bezcenna przed podjęciem ostatecznych decyzji.

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design