H&M, Reserved, CCC i Nike ulubionymi markami Polaków 

Autor: Redakcja
Data dodania: 24 listopada 2014
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Foto: freeimages.com

Ponad połowa Polaków przyznaje, że dobrze orientuje się w trendach modowych. Respondenci twierdzą, że znacznie częściej kupują odzież niż obuwie. Największa grupa badanych określa swój styl ubierania jako "casual, miejski", zaś najbardziej popularnymi markami wśród respondentów są: H&M i Reserved jako marki odzieżowe oraz CCC i Nike jako marki obuwia - wynika z badania "Moda polska 2014" ARC Rynek i Opinia.

Dla 57% Polaków moda ma znaczenie, nieco niższy odsetek - 52% - przyznaje, że dobrze orientuje się w trendach modowych. Znacznie większą uwagę do mody przywiązują kobiety - aż 61% z nich uważa, że zna się na modzie. W przypadku mężczyzn ten odsetek jest dużo niższy - 37% mężczyzn uznaje się za znawców mody, ale aż dla 54% istotne jest ubieranie się zgodnie z obowiązującymi trendami.

Sumarycznie głównym źródłem, z którego respondenci czerpią informacje na temat mody jest Internet, przy czym w przypadku kobiet nieco większą rolę odgrywa prasa.

Źródła informacji na temat trendów (możliwość wyboru wielu odpowiedzi, odpowiadały osoby, które zadeklarowały, że znają się na trendach)

Z naszego badania wynika, że bardzo dużą rolę - zwłaszcza w przypadku mężczyzn - w kształtowaniu stylu mają znajomi. O ile wyraźnie widać, że kobiety starają się podążać za trendami wskazywanymi przez specjalistów, o tyle mężczyźni w niemal tak samo wysokim stopniu jak prasie czy telewizji ufają w kwestiach mody osobom ze swojego środowiska" - mówi Piotr Juszczyk z ARC Rynek i Opinia.

Respondenci przyznają, że zakup obuwia jest zwykle bardziej przemyślany niż zakup odzieży. Największy odsetek badanych kupuje obuwie wtedy, kiedy zniszczy im się to, w którym chodzą (44%) lub kiedy potrzebują obuwia na konkretną okazję (43%). Najpopularniejszą marką obuwia jest wśród kobiet marka CCC (25%), a wśród mężczyzn Nike (34%).

Zakup odzieży cechuje się znacznie większą spontanicznością. Respondenci przyznają, że odzież kupują częściej niż obuwie. Najpopularniejszymi markami odzieżowymi są wśród kobiet - H&M, a wśród mężczyzn - Reserved.

Styl "casual, miejski" jest wiodącym stylem ubierania, przy czym wybierają go głównie młodzi ludzie, z dużych miast, wydający na ubrania więcej niż przeciętnie. Na styl sportowy decydują się głównie mniej zasobni dojrzali mężczyźni, zaś na klasyczną elegancję - osoby dojrzałe i zasobniejsze, zarówno kobiety i mężczyźni. Styl romantyczny jest zdecydowanie charakterystyczny dla kobiet.

- Gdy spojrzymy na osoby spacerujące chodnikami miast i porównamy z fotografiami sprzed 20 lat, szybko zauważymy, że obecnie panuje większa różnorodność w sposobie ubierania się. Wynika to po części z większej zasobności Polaków, po drugie z większej otwartości i chęci bawienia się modą, a po trzecie z większej dostępności marek międzynarodowych oraz rozwoju rodzimych marek odzieżowych i obuwniczych.  Wyniki naszego badania pokazują, że większość osób robiących zakupy centrach handlowych chce ubierać się modnie. Co znaczy modnie? W dzisiejszych czasach to najczęściej "na luzie, ale z klasą". Z tego względu wiodącym stylem ubierania się jest casual, miejski. Dość dobrze ten styl identyfikują duże sieci odzieżowe takie jak H&M czy  Reserved, które zaskarbiły sobie serca klientów i od dłuższego cieszą się popularnością w Polsce - mówi Piotr Juszczyk z ARC Rynek i Opinia.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram