Pycha, chciwość i nieumiarkowanie w obliczeniach to wybrane przewinienia sprzedawców, na które zwrócił uwagę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) podczas trwającego okresu wyprzedaży.
UOKiK przejrzał politykę wyprzedażową polskich sklepów i wyodrębnił kilka grzechów sprzedawców podczas sezonowych wyprzedaży. To zestawienie może służyć pomocą zarówno kupującym, jak i właścicielom sklepów. Wabiąc klientów warto jest stosować uczciwe praktyki, które pomogą budować lojalny stosunek do firmy i marki.
Trzy główne grzechy
Pycha - nasze promocje są najatrakcyjniejsze dla ciebie, ostatnie dni wyprzedaży. Wywieszki, bilbordy często informują o korzystnych warunkach wyprzedaży sezonowej dotyczącej całego asortymentu w sklepie. W praktyce tylko część towaru jest objęta promocją. Warto odwiedzając sklepy podczas dokonywania zakupów dokładnie zapoznać się z obowiązującą ceną.
Chciwość - cena cenie nie jest równa. Sprzedawcy podają często zawyżone nieprawdziwe ceny dotychczasowe czy oferują w promocji wyroby, po cenie identycznej jak przed okresem promocyjnym, tym samym wprowadzają konsumentów w błąd, sugerując im, że kupując dany produkt w promocji, zaoszczędzają.
Nieumiarkowanie w obliczeniach. Zdarzają się różnice w cenach podanych przy towarze z cenami zakodowanymi w kasie, czytniku oraz podanymi w gazetkach reklamowych. Pamiętaj - cena podana na półce lub na metce jest obowiązującą. W związku z tym, mamy prawo kupić produkt po tej właśnie cenie.