Grupa PSB wśród najlepszych polskich marek

Autor: Redakcja
Data dodania: 1 czerwca 2017
Kategoria:
Foto: Grupa PSB
W Polsce podstawowym filarem dla usatysfakcjonowania klienta jest wiarygodność danej marki w kontekście wzbudzania zaufania i dotrzymywania słowa.

Grupa Polskie Składy Budowlane znalazła się na 35 miejscu w zestawieniu „Top 100 Brands”, w kategorii „pozaspożywczy handel detaliczny”, najwyżej wśród marek reprezentujących sektor materiałów budowlanych oraz „dom i ogród” rekomendowanych przez klientów.

Po raz pierwszy w Polsce firma doradcza KPMG przeprowadziła badania doświadczeń klientów z markami, korzystała przy tym z już stosowanych metodologii na najbardziej konsumencko rozwiniętych rynkach świata.

Analizy KPMG objęły 200 marek z 9 branż, przy czym były to tylko marki, które bezpośrednio klientom sprzedają produkty lub usługi i mają możliwie największe pokrycie geograficzne w kraju. Badanie odbyło się w I kwartale 2017 roku na próbie 5000 polskich konsumentów. Zestawienie obejmuje 100 marek, które zostały najlepiej ocenione przez klientów pod kątem ich doświadczeń w 6 filarach. Są nimi wiarygodność, rozwiązywanie problemów, oczekiwania, czas i wysiłek, personalizacja oraz empatia, czyli umiejętność wczucia się w indywidualną sytuację konsumenta i zrozumienie jego emocji.

Aż dwie trzecie skłonności konsumenta do polecenia danej marki rodzinie i znajomym determinują właśnie te filary. Pozostała część wynika z zupełnie przypadkowych czynników np. pogoda czy humor konsumenta.

Z opracowania wynika, iż w Polsce podstawowym filarem dla usatysfakcjonowania klienta jest wiarygodność danej marki w kontekście wzbudzania zaufania i dotrzymywania słowa. Polacy doceniają dotrzymywanie obietnic marki, szczere informowanie o ważnych elementach oferty oraz rzeczywiste działanie w interesie klienta. Wyniki badań opublikował miesięcznik Forbes.

W zestawieniu 100 marek dokładnie połowa ma polskie korzenie, to wyraźnie pokazuje, że polscy konsumenci, po zachłyśnięciu się dostawcami i produktami zagranicznymi w pierwszym okresie transformacji zaczynają coraz bardziej doceniać rodzimych dostawców. Rodzimi przedsiębiorcy coraz bardziej skutecznie potrafią konkurować w zakresie zarządzania doświadczeniami konsumentów. 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram