Grupa Empik za granicą

Autor: Redakcja
Data dodania: 4 lipca 2008
Kategoria:

Do września 2008 roku powstanie w centrach handlowych, co najmniej 30 - 40 nowych sklepów z markami grupy EM&F. Oczywiście nie wszystkie z nich zostaną uruchomione w Polsce, ale również część w Rosji, na Ukrainie i w Niemczech. Grupa z lokalnej przekształca się w międzynarodową.

Do Grupy należy m.in.: Empik, Smyk, szkoły językowe SJO Empik, Speak Up. Prowadzi poza tym sklepy: Esprit, Hugo Boss, Mango, Mexx, Aldo, Spring, Wallis i River Island. Ma udziały w Zarze, sieci perfumerii Sephora oraz prężnie działa w handlu hurtowym kosmetykami w Polsce, Czechach i na Słowacji. W Polsce powoli robi się za ciasno dlatego firma coraz bardziej inwestuje zagranicą.

Strategia rozwoju Grupy przewiduje dalszy rozwój organiczny w Polsce (sieci Empik i kawiarni Empik Cafe; sieci Smyk; sklepów franczyzowych z modą oraz szkół językowych), jak również wspomaganie rozwoju sieci Zara i Sephora.
Aktualnie trwa również rozwój konceptów handlowych EM&F na Ukrainie, w Rosji, Kazachstanie, Niemczech, Czechach i na Słowacji. Grupa ma w planach dalszy rozwój modelu biznesowego m.in. przez rozszerzanie portfela marek franczyzowych i licencyjnych, wprowadzanie nowych linii produktowych oraz zmianę struktury sprzedaży. Od 1 kwietnia do 15 maja br. Grupa otworzyła kolejne 31 sklepów i punktów usługowych, w tym 16 w Polsce,  14 w Rosji oraz 1 na Ukrainie.

Media i rozrywka
Wydatki na inwestycje w segmencie media i rozrywka w I kwartale 2008 r. wyniosły 35,1 mln złotych, podczas gdy w I kwartale 2007 r. było to 20,5 mln złotych. Część wydatków była związana z inwestycjami w rozwój sieci sprzedaży. W omawianym okresie otwarto 6 sklepów Empik w  Polsce  (w  tym  4  sklepy własne w  Sosnowcu, Wrocławiu  i Warszawie  oraz  2  sklepy  agencyjne w  Bełchatowie  i Oławie)  i 1 sklep Empik/Bukva  na Ukrainie (w Kijowie). Warte odnotowania jest otwarcie pierwszego sklepu marki Smyk w Rosji (w Sankt Petersburgu).
Ponadto, spółka LSP otworzyła 2 nowe szkoły w Polsce (w Szczecinie i Częstochowie) i 1 szkołę na Ukrainie (w Kijowie).

Moda i uroda
Wydatki w segmencie moda i uroda w I kwartale 2008 r. były głównie związane z inwestycjami w rozwój sieci sklepów franczyzowych. W omawianym okresie spółka Maratex przejęta przez Grupę EM&F we wrześniu 2007 r., otworzyła  łącznie  11  sklepów  o  łącznej  powierzchni  handlowej  3.316 m2, w  tym w Rosji  (w miastach Sankt Petersburg, Rostów,  Ryazan,  Perm  i  Ufa),  na  Ukrainie  (w  Charkowie)  i  w  Kazachstanie  (w  Astanie).  Z  kolei  sieć  Ultimate  Fashion powiększyła się o 1 sklep marki Mexx w Gdyni.

Wzrost przychodów w tym segmencie runku jest związany z dynamicznym rozwojem sieci sklepów franczyzowych. Sieć sklepów franczyzowych z modą zarządzanych przez spółkę Ultimate Fashion liczyła na dzień 31 marca 2008 r. 102 sklepy, w tym kolejny otwarty w I kwartale 2008 r. salon Mexx.

Kasia Foks, 4 lipca 2008 r.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram