Green Way uruchomił dwa nowe koncepty

Data dodania: 2 maja 2011
Kategoria:

Vegemania i Food For Life mają zdynamizować rozwój sieci. W ostatnich latach przystopował on nieco, niemniej Green Way wciąż pozostaje numerem jeden w segmencie barów ze zdrową żywnością.

Rozmowa z Sławomirem Helbikiem, członkiem zarządu i dyrektorem generalnym Green Way S.A.

Jakie są  plany rozwoju sieci Green Way na ten rok?

Sławomir Helbik: Obecnie sieć liczy 28 barów, ale trwają już prace na uruchomieniem dwóch kolejnych: w Szczecinie i Łodzi. Do końca 2011 roku planujemy powiększenie sieci o 5 barów, choć obserwujemy ostatnio duże zainteresowanie naszym segmentem rynku, dlatego niewykluczone, że liczba ta może okazać się znacznie wyższa.

Zamierzają Państwo uruchamiać także własne bary, czy też chcą się Państwo oprzeć przede wszystkim na franczyzobiorcach?

Chcemy przede wszystkim rozwijać  współpracę  z  franczyzobiorcami. Ten model rozwijania sieci, w naszym przypadku, bardzo dobrze zdał egzamin. Ponadto w sytuacji,  gdy spółka wzbogaciła się o dwie nowe marki,  które mają stać się gastronomicznymi liderami na rynku zdrowych stylów życia, powstała przestrzeń dla nowej rzeszy franczyzobiorców. Mogą oni swoje bary lokować już nie tylko przy najlepszych handlowych ulicach polskich miast (Food For Life) ale,  dzięki nowemu konceptowi Vegemania, otworem dla nich stoją centra handlowe.  Pierwszy bar w tej koncepcji powstał w CH Port Łódź i już od początku jego funkcjonowania  okazało się, że koncept pokochali wszyscy, którzy doceniają walory sałatek.     

Proszę powiedzieć coś więcej o nowych konceptach. Dlaczego Green Way zdecydował się na ich wprowadzenie? Czym różnią się od wcześniejszej oferty?

Poprzez samo otwieranie nowych lokali nie można odświeżyć wizerunku marki.  Zasadniczym elementem, w którym upatruję rozwoju spółki, jest właśnie powstanie dwóch całkowicie nowych konceptów gastronomicznych. Są one prawdziwym przysłowiowym krokiem milowym wprowadzającym spółkę w nowa erę.

Vegemania (pierwszy bar znajduje się w Port Łódź) to koncept sałatkowy, który wpisuje się w potrzeby konsumenckie (dbanie o zdrowie, dobre samopoczucie i szczupłą sylwetkę). Koncept ten jest mi szczególnie bliski, gdyż od 17 lat  jestem  zagorzałym zwolennikiem takich posiłków. Zdobyłem w tym czasie  już nie tylko świadomość, ale i codzienne doświadczenie, dzięki któremu wiem, jak wspaniały, dobroczynny wpływ na zdrowie ma świeża sałata i oliwa z oliwek.

Food For Life (obecnie dwa bary: w Sopocie przy Monte Casino 47 i w Łodzi przy Piotrkowskiej 80)  to koncept gastronomiczny, w którym udało się w pełni wykorzystać połączenie zdrowych składników i wyrafinowanych smaków z niebanalną architekturą baru. Jeżeli uwzględnimy ceny, umożliwiające skorzystanie z oferty bardzo szerokiemu gronu konsumentów, to zrozumiemy, dlaczego Food for Life jest najpopularniejszym barem dla osób dbających o wygląd i zdrowie.

Green Way rozwija nie tylko sieć barów, ale także Biopiekarni i Green Marketów. Czy w ramach tych konceptów także możliwe jest nawiązanie współpracy franczyzowej?

Green Way w obecnej postaci jest marką gastronomiczną i cała strategia rozwoju spółki opiera się na tym filarze. Skupiamy się obecnie na promowaniu i rozwijaniu marek gastronomicznych Green Way, Food for Life oraz Vegemanii. Pozostałe koncepty takie jak Biopiekarnia  świetnie się rozwijają, ale w ramach osobnej spółki korporacyjnej, z własną strategią rozwoju.

Wróćmy więc do rozwoju sieci gastronomicznej. Jakim kapitałem na inwestycję powinien dysponowac franczyzobiorca Green Way'a? I po jakim czasie może oczekiwać jego zwrotu?

To bardzo delikatna kwestia, którą  należy rozważać zawsze wielopłaszczyznowo. Inwestycja w bar w jednym z naszych konceptów może bardzo różnie kosztować. Zależy to od: lokalizacji, stanu lokalu i wybranego modelu architektonicznego.  Do każdej inwestycji podchodzimy indywidualnie i elastycznie. Podam jedynie minimalne nakłady. Na inwestycję w bar w koncepcie Food For Life  jest to około 300 tys. zł., a w koncepcie Vegemania - 250 tys. zł. Zwrot z inwestycji to kwestia również  zależna od wielu czynników i waha się najczęściej w granicach od 3 do 5 lat.  

Czy są lokalizacje (miasta, regiony), które traktują  Państwo priorytetowo i w których w pierwszej kolejności planowany jest dalszy rozwój sieci?

Szczególną wagę przywiązujemy do największego rynku gastronomicznego w Polsce, jakim jest Warszawa. Nasza obecność na tym rynku  jest zdecydowanie niewystarczająca. Nowy koncept spółki - Food For Life - wspaniale wpisze się w krajobraz gastronomiczny Warszawy. Zdecydowanie brakuje tam miejsc, gdzie można codziennie korzystać z zalet lekkiej i zdrowej kuchni  w cenach dla każdego. Interesują nas również pozostałe duże miasta w Polsce, a także wszystkie miejsca, w których znajdują się konsumenci chcący zjeść zdrowo i smacznie, nie rujnując przy tym kieszeni.

Joanna Cabaj - Bonicka

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram