Górskie klimaty

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 stycznia 2008
Kategoria:

Franczyzowa sieć sklepów Bacówka planuje dalszy rozwój. Nowe placówki powstawać mają nie tylko w Małopolsce, ale i w innych regionach kraju.

Firma Bacówka postanowiła przybliżyć kulinarne tradycje pogórza karpackiego „ceprom” we wszystkich zakątkach kraju i pod nazwą, Bacówka Towary Tradycyjne, stworzyć sieć sklepów połączonych z częścią restauracyjną. W stylizowanych na góralską chatę wnętrzach klienci mogą zakupić szeroką gamę wyrobów wędliniarskich, wędzonek, przetworów warzywnych i owocowych, miodów, pieczywa oraz serów. Przysmaki powstają w oparciu o tradycyjne receptury przekazywane
z pokolenia na pokolenie i pielęgnowane od lat przez gospodynie z pogórza. Wszystkiego tego klienci mogą także skosztować na miejscu, w wydzielonej części gastronomicznej sklepu. Takie smakołyki dotychczas dostępne były wyłącznie na straganach w górskich miejscowościach turystycznych. Teraz smakosze suszonych kiełbas z czosnkiem, wędzonych szynek i pieczonej dziczyzny będą mogli ucztować nieomal na co dzień, nie wyjeżdżając w góry. Taką możliwość mają już mieszkańcy Krakowa, gdzie funkcjonują trzy Bacówki, w tym jedna działająca na zasadach franczyzy.
„Sklepy specjalistyczne to jeden z najciekawszych i najprężniej rozwijających się segmentów rynku spożywczego. Potencjał tego rynku oraz dynamika wzrostu jest bardzo rozwojowa i obiecująca. Prowadzenie tego typu działalności może okazać się alternatywą dla tych detalistów, którzy chcą znaleźć niszę na rynku, odróżnić się swoją ofertą od sklepów oferujących szeroki asortyment spożywczy i przemysłowy, a jednocześnie prowadzić taką działalność na własny rachunek z wykorzystaniem sprawdzonych recept oferowanych przez franczyzodawców” uważa Adam Wroczyński, dyrektor ds. projektów w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych, która zajmuje się doradztwem we franczyzie. Obecnie sieć sklepów Bacówka posiada cztery placówki własne i trzy franczyzowe (Kliny, Tarnów, Kraków) oraz dwa stoiska partnerskie w Krakowie. Produkty Bacówki Towary Tradycyjne można również kupić w sieci sklepów Lewiatan, Złoty róg i Jubilat.

Bacówka Towary Tradycyjne rozpoczęła swoją działalność w 1997 r. jednak dopiero po pięciu latach rozpoczęła rozwój w oparciu o franczyzę, wtedy też pozyskała pierwszego franczyzobiorcę. Sieć stawia na atrakcyjną lokalizacją – punkty otwierane są głownie w handlowych częściach miast, na rynkach, a także w galeriach handlowych. Franczyzobiorcy, którzy chcą prowadzić swoją własną Bacówkę otrzymują od franczyzodawcy pomoc w przygotowaniu projektu wystroju lokalu i materiały reklamowe. Franczyzobiorca otrzymuje również wyłączność terytorialną na sprzedaż produktów z Bacówki. Plany sieci na 2008 rok obejmują otwieranie kolejnych Bacówek w Lublinie, Warszawie
i na Śląsku.

Sabina Kobus, 25 stycznia 2008 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram