Globalna ekspansja polskiej firmy zajmującej się neuromarketingiem

Autor: Redakcja
Data dodania: 16 września 2008
Kategoria:

Laboratory & Co., firma wyspecjalizowana w badaniach neuromarketingowych, przyjęła strategię dynamicznego rozwoju na rynkach europejskich. Tworzy sieć zagranicznych oddziałów. Ma także nowego udziałowca i rozpoczyna bliską i długofalową współpracę z Martinem Lindstromem, światowym ekspertem w zakresie marketingu sensorycznego.

Znakomitą metodą, od lat wykorzystywaną w różnej skali na całym świecie, jest podnoszenie sprzedaży produktów i wzmacnianie ich marek dzięki wykorzystaniu ludzkich zmysłów. Chodzi o dotyk, wzrok, słuch, węch i smak, dzięki którym człowiek postrzega otoczenie. Marketing sensoryczny jest podobno najbardziej efektywny i stanowi również dopełnienie wizerunku firmy. Sprzedaż za pomocą zapachu to część marketingu sensorycznego. Zyskuje on dziś na popularności, bo umożliwia wyróżnienie się marki w natłoku konkurencyjnych produktów. Goście hoteli należących do luksusowej sieci Omni na pierwszych stronach darmowego egzemplarza dziennika USA Today znajdą perfumowane naklejki. Aromat jeżyn ma im przypomnieć, że rozpoczną swój dzień w hotelu od filiżanki kawy Starbucks i świeżej, słodkiej bułeczki.

Zakupy to podejmowanie decyzji. Decyzje podejmuje nasz mózg. Proces podejmowania decyzji może być mniej, lub bardziej świadomy. Preferencje wobec konkretnych towarów i marek wydobywane na światło dziennie za pomocą badań mózgu nazwano neuromarketingiem.

Na neuromarketingu da się zarobić
W perspektywie najbliższych kilku lat firma Laboratory zamierza osiągnąć pozycję lidera w Europie, w zakresie realizacji pomiarów, analiz oraz interpretacji wyników badań neuromarketingowych, pod względem know-how oraz liczby realizowanych projektów.

- Zadanie, które sobie postawiliśmy to dynamiczne wejście na rynek światowy. W tym celu w styczniu 2009 roku otwieramy oddziały w Nowym Jorku, Londynie, Berlinie i Moskwie, prowadzimy też zaawansowane rozmowy na temat udzielenia franczyzy partnerom w Sydney i w Hong-Kongu. Strategia rozwoju, jaką przyjęliśmy pozwoli nam szybko poszerzyć portfel globalnych klientów, co jest kluczem do prowadzenia badań na dużą skalę, wykraczając poza jeden kontekst kulturowy - mówi Janusz Plencler, prezes Laboratory - W Polsce, oprócz rozwijania relacji z kluczowymi klientami, rozbudowujemy centrum obliczeniowe i R&D.

W październiku br. do zespołu kierującego Laboratory&Co dołączy Bartłomiej Serafiński, dotychczas partner zarządzający i jeden z udziałowców firmy doradztwa strategicznego Stratosfera Added Value. Serafiński jako wspólnik wejdzie do zarządu Laboratory by na stanowisku Global Development Director odpowiadać za współtworzenie strategii rozwoju i oferty produktowej oraz realizację planów międzynarodowej ekspansji firmy.

Wśród najważniejszych, krótkookresowych celów spółki jest nawiązanie strategicznych aliansów z wiodącymi graczami na międzynarodowym rynku badań i konsultingu marketingowego. Pierwszym wydarzeniem na drodze do realizacji tych założeń jest podpisanie umowy o strategicznej współpracy z Martinem Lindstromem, uważanym za jednego z największych specjalistów w dziedzinie badań nieuświadomionych reakcji konsumentów. Laboratory odegra pierwszoplanową rolę w nowym, międzynarodowym przedsięwzięciu biznesowym Lindstroma, które zostanie powołane do życia jesienią br. Nowa firma, pod nazwą Buyology, skoncentruje się na badaniach nieuświadomionych procesów decyzyjnych konsumentów oraz poszukiwaniu metod zarządzania tymi procesami w oparciu o najnowsze technologie, wiedzę psychologiczną i medyczną oraz narzędzia neurmarketingu.

Kasia Foks, 16 września 2008 r.
Źródło: Wirtualne Media

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram