Glazury Królewskiej sposoby na kryzys

Autor: Redakcja
Kategoria:

Sprzedaż w salonach sieci rośnie, gdyż nie opiera ona swojego rozwoju jedynie na koniunkturze, ale wykorzystuje szereg sposobów na to, by przyciągnąć klienta do swoich sklepów. Jakich?

Jakiej koniunktury w handlu artykułami urządzania i wyposażania wnętrz spodziewają się Państwo w najbliższym czasie, czyli w końcówce tego roku oraz w roku 2012?

Anna Grzyb, dyrektor działu rozwoju sieci sprzedaży: Sprzedaż w Salonach Łazienek Glazury Królewskiej wykazuje stabilny wzrost, pomimo nie najlepszej aktualnej kondycji całej branży. Tak było w roku ubiegłym, tak jest również w roku bieżącym. Dlatego też nie widzimy podstaw do zmiany trendu sprzedaży w naszej sieci w dalszej perspektywie. Sytuacja w branży wyposażenia łazienek związana jest zarówno z remontami, jak i ze stanem budownictwa. Pod koniec drugiego kwartału nastąpiło znaczne zwiększenie rozpoczętych przez deweloperów inwestycji mieszkaniowych, co przełoży się na 16 - proc. wzrost liczby oddanych mieszkań w roku przyszłym. Wydano także dużo więcej pozwoleń na budowę. Na przyzwoitym poziomie utrzymuje się również konsumpcja wewnętrzna. Do 31 grudnia 2012 r. trwa program „Rodzina na swoim”, który powinien mieć pozytywy wpływ na zakupy mieszkań. Wszystkie te informacje są dla nas podstawą do optymizmu.

Biorąc pod uwagę właśnie koniunkturę, a także obecne nasycenie rynku tego typu sklepami, czy pomysł uruchomienia takiej działalności jest, w Państwa ocenie, w chwili obecnej dobrym, opłacalnym pomysłem na biznes?

Salony Łazienek Glazury Królewskiej zostały pomyślane w taki sposób, by ich oferta była dla klientów stale atrakcyjna, również w czasach gorszej koniunktury. Budując sieć nie można opierać się na nadziei, że biznes będzie stymulowany tylko przez rosnący popyt. Dlatego rozwijamy wszystkie elementy, które powinny przyciągnąć klienta do naszych salonów. Należą do nich: ciekawy, stale aktualizowany asortyment, programy sprzedażowe, promocje czy dodatkowe usługi. Naszym wyróżnikiem na rynku jest także nowatorska ekspozycja - płytkoteka, stoły do miksowania oraz szerokie wykorzystanie technologii IT. Coraz większe znaczenie ma dla klientów jakość obsługi oraz fachowe doradztwo, które są w naszej sieci priorytetem, realizowanym poprzez system szkoleń. Przede wszystkim jednak jesteśmy firmą, która stawia na innowacyjność, ponieważ tylko takie podejście do biznesu może przynieść korzyści w niepewnych czasach. Prostym przykładem takiego działania może być projekt ograniczenia kosztownej ekspozycji na rzecz rozwiązań audiowizualnych, np. prezentacji wirtualnej aranżacji pomieszczeń 3D w wymiarach rzeczywistych. Glazura Królewska kładzie również nacisk na stałe zmniejszanie kosztów uruchomienia oraz prowadzenia działalności. W tych wszystkich rozwiązaniach upatrujemy szans rozwoju sieci oraz podstaw rentowności poszczególnych salonów.

Ile sklepów należy obecnie do sieci i jakie są jej dalsze plany rozwoju?

Sieć liczy obecnie 35 specjalistycznych salonów łazienek, z których 32 to jednostki franczyzowe. Z początkiem października otworzyliśmy nasz najnowszy salon w Tychach. Obecnie przystępujemy do budowy dwóch kolejnych placówek, które są już zaprojektowane. Aktualnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z kilkoma potencjalnymi kontrahentami.

Jak wygląda ten biznes od strony finansowej, tzn. ile potencjalny franczyzobiorca musi zainwestować w otwarcie takiej placówki, po jakim czasie osiąga ona rentowność oraz kiedy następuje zwrot z inwestycji?

Ważny jest fakt, że koszt uruchomienia salonu franczyzobiorca ponosi razem z Glazurą Królewską. Jest on możliwy do dokładnego policzenia po uwzględnieniu prac, które należy wykonać w lokalu przeznaczonym na prowadzenie działalności, ponieważ zależy od stanu technicznego pomieszczeń oraz ich powierzchni. Biorąc jednak pod uwagę stałe elementy inwestycji, dla franczyzobiorcy nie będzie ona nie niższa niż 85 – 90 tys. zł netto. Salon osiąga rentowność w okresie od 3 do 6 miesięcy. Czas ten uzależniony jest od wielkości miasta, lokalizacji, siły konkurencji, skuteczności personelu oraz zaangażowania w budowanie wizerunku salonu. Liczy się także przedsiębiorczość naszego partnera. Okres zwrotu z inwestycji podlega również wahaniom. Z reguły jest nieco dłuższy niż 13 miesięcy, do 18 miesięcy. Doradcy z firmy Glazura Królewska pomogą w wybraniu odpowiedniej strategii, biorąc pod uwagę charakterystykę lokalnego rynku. Nasze wieloletnie doświadczenie pozwala nam skutecznie prognozować czas osiągnięcia założonych celów.

Rozmawiała Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram