W najbliższym czasie nie planuje uruchamiania kolejnych namiotów z towarem dyskontowym. Dlaczego?
– Oferta namiotów działających pod szyldem Glazura za grosze to w większości towar dyskontowy, niższy gatunkowo od tego oferowanego w salonach łazienek. Tymczasem takiego towaru obecnie brakuje na rynku, bowiem fabryki nastawione są na podnoszenie jakości produkcji. Chcemy odpowiedzialnie podchodzić do współpracy z naszymi franczyzobiorcami, zależy nam na tym, by ich biznesy były rentowne. Dlatego też koncentrujemy się na zapewnieniu właściwego zaopatrzenia działającym punktom. I na chwilę obecną nie planujemy kolejnych otwarć. Sytuacja na rynku cały czas się zmiania, dlatego nie wykluczamy, że za jakiś czas znów zaczniemy rozbudowywać tę sieć – mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Dariusz Pojęta z firmy Glazura Królewska.
Glazura Królewska rozwija dwie sieci franczyzowe: Glazura Królewska Salon Łazienek z szerokim wyborem produktów wysokiej jakości oraz usługami komplementarnymi (jak np. projektowanie łazienek, dokonywanie pomiarów etc.) oraz Glazura za grosze z asortymentem niższej jakości. Punkty Glazury za grosze lokowane są w specjalnych namiotach, które zapewnia franczyzodawca. Franczyzobiorca musi zaś dysponować gruntem (własnym lub dzierżawionym), na którym namiot można postawić. Koszt takiej inwestycji to ok. 15 tys. zł.
– Widzimy, że wśród klientów jest zapotrzebowanie na takie produkty. Glazura niższej jakości, a tym samym tańsza chętnie jest wykorzystywana do wykładania pomieszczeń gospodarczych czy garaży. Sprzedaż punktów Glazura za grosze charakteryzuje się jednak wyraźną sezonowością, chłodne miesiące nie sprzyjają bowiem remontom w tego typu pomieszczeniach – wyjaśnia Dariusz Pojęta.
Obecnie w sieci Glazura za grosze działa 20 punktów. Znacznie więcej – 34 placówki – liczy Glazura Królewska Salon Łazienek. Ta druga sieć rozwija się bardzo dynamicznie w ostatnim czasie. W 2010 roku otwarto 15 nowych salonów, a na ten rok zaplanowano kilkanaście kolejnych. Szacowany koszt inwestycji to ok. 150 tys. zł, zaś okres zwrotu wynosi średnio 1,5 roku.
– Z dostępem do towaru wysokiej jakości nie ma najmniejszych problemów. Ponadto w salonach seznowość jest praktycznie niezauważalna – dodaje Dariusz Pojęta.
Joanna Cabaj - Bonicka