Producent markowego obuwia podtrzymuje plany dalszego rozwoju sieci sprzedaży do poziomu 79 salonów własnych i franczyzowych Gino Rossi oraz 55 salonów własnych i franczyzowych marki Simple CP na koniec 2014 roku. Otwarcia nowych sklepów będą także za granicą.
– Chcemy otwierać sklepy franczyzowe w Czechach i na Słowacji. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy już pierwszy sklep franczyzowy na Słowacji. W tym roku otworzymy 2 nowe sklepy w Czechach. Pracujemy także nad znalezieniem partnerów do hurtowej dystrybucji obuwia Gino Rossi na rynkach niemieckim, skandynawskim, do krajów nadbałtyckich i na Bałkanach. Chcemy rozwijać na nich sprzedaż hurtową, a w przyszłości myśleć o otwarciu salonów firmowych. Z marką Simple będziemy chcieli wyjść na rynki zagraniczne najwcześniej w 2015 roku – poinformował zarząd spółki.
W pierwszym półroczu 2014 roku skonsolidowana marża brutto Gino Rossi (bez sprzedaży komponentów w spółce Simple) wzrosła do 53% wobec 47% marży brutto wypracowanej w pierwszym półroczu ub.r. Natomiast skonsolidowany zysk ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2014 roku wzrósł do 8,7 mln zł i był pięciokrotnie wyższy w porównaniu do tego samego okresu 2013 roku.
– Poprawę wyników zanotowaliśmy także na poziomie zysku operacyjnego i zysku brutto. EBIT po pierwszym półroczu wzrósł czterokrotnie, do poziomu 7,4 mln zł, a zysk brutto wyniósł 3,5 mln zł, wobec 279 tys. zł w pierwszym półroczu roku ubiegłego – podała spółka.
Pierwsze półrocze tego roku przyniosło także zysk netto na poziomie ponad 2,4 mln zł. Dla porównania, w ubiegłym roku w pierwszym półroczu zysk netto wyniósł 95 tys. zł.
INK