Przychody ze sprzedaży Grupy Gino Rossi wyniosły w maju 12,5 mln zł i były o około 8 proc. wyższe aniżeli w tym samym okresie roku poprzedniego. Kolejny dobry miesiąc zanotowało Simple Creative Products, którego sprzedaż wyniosła w maju 5,9 mln zł, co oznacza ponad 40-proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
- Maj jest trzecim miesiącem w tym roku, w którym odnotowujemy wzrost przychodów w porównaniu do poprzedniego roku, co oznacza, że po spadku obrotów w pierwszych dwóch miesiącach roku, wynikającym przede wszystkim z ograniczenia sprzedaży do odbiorców hurtowych, sukcesywnie odrabiamy zaległości - mówi Maciej Fedorowicz, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Gino Rossi.
Sprzedaż Grupy Gino Rossi liczona narastająco w porównaniu do odpowiednich okresów ubiegłego roku była niższa o 23,6 proc. po lutym (bez wyłączenia wyników spółki zależnej Lugano), 19,8 proc. po marcu, 12,9 proc. po kwietniu i 9,9 proc. po maju.
Od kilku miesięcy w Gino Rossi prowadzony jest program restrukturyzacyjny, którego głównym celem jest podniesienie efektywności działalności Grupy i epsze jej dostosowanie do bieżącej sytuacji rynkowej, przede wszystkim poprzez obniżenie kosztów, w tym eliminację nierentownych obszarów.
Spółka Gino Rossi podpisała porozumienia z bankami: ING Bank Śląski S.A., ALIOR Bank S.A., DnB NORD S.A., PEKAO S.A. oraz PKO BP S.A.. Ich przedmiotem było wydłużenie umów kredytowych oraz zawieszenie do końca tego roku spłaty rat kapitałowych. W 2009 roku powstały 4 nowe salony - w Rosji (w systemie franczyzowym) oraz w Koszalinie i dwa w Poznaniu (salony własne).