Gino_rossi_i_simple
Wraz z nowymi prognozami wyników finansowych Gino Rossi podało informacje o planach rozwoju sieci sklepów. Spółka nie zamierza na razie rozwijać współpracy z franczyzobiorcami. Jak poinformował Jan Pilch, przewodniczący rady nadzorczej spółki, posiada ona obecnie 9 sklepów franczyzowych Gino Rossi oraz 9 Simple i do końca 2012 roku liczba placówek działajacych w tej formule nie zwiększy się.
Nowe otwarcia są jednak w planach. Powierzchnia sklepów Gino Rossi do końca przyszłego roku ma zwiększyć się o ok. 1146 mkw., tj. o 11 placówek – na koniec 2012 roku ma ich być łącznie 79 w naszym kraju. Z kolei powierzchnia butików Simple wzrośnie o 1345 mkw., tj o 12 placówek do 55 łącznie. Inwestycja w sklep Gino Rossi pochłania średnio ok. 3 tys. zł na mkw., zaś w sklep Simple – ok. 3,5 tys. zł na mkw., co oznacza, że do końca przyszłego roku Gino Rossi wyda na rozwój sieci ponad 8 mln zł.
Polski producent obuwia będzie też niestety kolejną spółką, która ze swoimi produktami nie przebiła się na zachodnich rynkach. Obecnie Gino Rossi ma 6 sklepów w Niemczech, ale wszystkie planuje zamknąć. Podobnie jak inne polskie marki, lepiej radzi sobie na Wschodzie i tam z kolei chciałby nadal rozwijać sieć.