GETIN Bank to pomysł wart zastanowienia

Autor: Redakcja
Data dodania: 18 maja 2008
Kategoria:
Na początku stycznia 2008 roku, wraz z otwarciem pierwszych dwóch placówek franczyzowych, Getin Bank oficjalnie pojawił się na polskim rynku finansowym jako kolejny bank rozwijający swoją sieć sprzedaży w oparciu o system franczyzowy. Plany, jakie sobie postawił są bardzo ambitne, do końca tego roku ma zostać otwartych 100 placówek franczyzowych, a w 2009 roku liczba ta ma wzrosnąć do 230.

Placówki franczyzowe, których jednym z podstawowych zadań jest szybka i efektywna rozbudowa sieci dystrybucji  produktów Getin Banku, są lokalizowane głównie tam, gdzie nie funkcjonują do tej pory oddziały własne. Z wyraźnym jednak nastawieniem na małe i średnie miasta o liczbie mieszkańców od ok. 15 tys. do 60 tys. Nie będą to również placówki o dużych powierzchniach. Tak jak w przypadku oddziałów własnych optymalna liczba zatrudnionych w oddziale osób to 4 do 8 pracowników, a powierzchnia wynosi ok. 130 m², tak w placówce franczyzowej zatrudnione będą 2 – 3 osoby, a pracować będą w lokalach o powierzchni ok. 20-60 m².

Wszystkie placówki partnerskie, jak w większości tego typu systemów, prowadzone są przez niezależnych przedsiębiorców, którzy podpisują z Centralą Getin Banku umowę agencyjną. W ramach tej umowy zobowiązują się do prowadzenia swojej działalności zgodnie ze standardami i regułami opracowanymi przez bank, związanymi zarówno z obowiązującymi procedurami, sposobem obsługi klienta, jak i wizualizacją placówki.

Pełna obsługa operacyjna.
Placówki partnerskie zapewniają pełną obsługę operacyjną, a ich dodatkowym wyróżnikiem jest szeroka  gama produktów. Dzięki współpracy z innymi podmiotami grupy GETIN Holding oferta ta zostanie w najbliższym czasie jeszcze rozszerzona o m.in. leasing czy fundusze inwestycyjne, sprzedawane do tej pory tylko w oddziałach własnych Getin Banku. Dzięki temu rozwiązaniu, mieszkańcy mniejszych miejscowości uzyskają dostęp do pełnego portfela produktów oferowanych przez grupę GETIN. Jednym z niewielu zastosowanych ograniczeń jest to, że placówki franczyzowe będą prowadziły obsługę jedynie w złotówkach.

Struktura sprzedaży w poszczególnych oddziałach partnerskich zależy od indywidualnych predyspozycji agentów, którzy działają w bardzo różnych środowiskach. Niektórzy partnerzy lepiej sobie radzą z udzielaniem kredytów, inni ze zbieraniem depozytów, jeszcze inni z obsługą małych i średnich przedsiębiorstw. Jednak wszyscy partnerzy na bieżąco przygotowywani są do sprzedawania coraz większej liczby produktów.

Zasady współpracy.
W modelu współpracy, który przyjął Getin Bank to Bank dostarcza produkty, procedury, system IT, oraz wsparcie marketingowe (korzystanie z marki Getin Bank oraz ogólnopolskie kampanie reklamowe). Zadaniem przedsiębiorcy jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji, zatrudnienie pracowników, a także bieżąca obsługa operacyjna placówki.

Początkowy koszt inwestycji jaki musi ponieść przedsiębiorca pragnący nawiązać współpracę z Getin Bankiem szacowany jest na ok. 15 - 25 tys. zł. Suma ta zawiera wizualizację, zakup mebli, sprzętu komputerowego, sejfu, a także ubezpieczenie. Dodatkowym kosztem jest przeprowadzenie stosownego remontu i konieczność dostosowania lokalu na potrzeby placówki bankowej.
Jeżeli chodzi o bieżące koszty działalności ponoszone przez Agenta to są to koszty pracownicze, koszty najmu lokalu, koszty eksploatacyjne oraz koszty ubezpieczenia.

Wymagania banku.

To czego GETIN Bank oczekuje od swoich franczyzobiorców to przede wszystkim prowadzenie działań mających na celu aktywizację sprzedaży, pozyskiwanie klientów nie będących do tej pory klientami GETIN Banku, nawiązywanie stałych i bliskich relacji z klientem, uczciwość we współpracy z Bankiem oraz przestrzeganie wszystkich regulacji prawnych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Od swoich franczyzobiorców Bank nie wymaga natomiast doświadczenia w sektorze finansowym, wskazane jest jednak doświadczenie w sprzedaży i wysoki poziom zdolności interpersonalnych.

Inaczej niż konkurencja.
To co jest szczególnie warte zaznaczenia to fakt, że GETIN Bank jako jedyny bankowy system agencyjny nie pobiera żadnej opłaty licencyjnej za prowadzenie placówek partnerskich, a koszty przystąpienia do systemu są jednymi z najniższych. Dodatkowo oferuje szeroki zakres wsparcia dla swoich franczyzobiorców, pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, profesjonalny system szkoleń zarówno dla franczyzobiorców jak i dla całej kadry pracowniczej przez niego zatrudnionej.

Kolejną charakterystyczną cechą systemu jest połączenie on-line placówek z systemem centralnym oraz łącza do innych systemów bankowych umożliwiających sprzedaż produktów Banku. Oznacza to, że wszystkie operacje wykonywane w oddziale franczyzowym odbywają się w czasie rzeczywistym.

Podsumowanie.
Zestawiając wszystkie powyższe informacje może warto się zastanowić, czy nie jest to dobry pomysł na rozpoczęcie własnej działalności. Możliwości jest wiele, bo jak wynika z prostego rachunku matematycznego do 2009 roku pozostało jeszcze do otwarcia około 180 placówek agencyjnych pod marką GETIN Bank.

 Katarzyna Strzyż

19 maja 2008 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram