Gdzie Polacy najchętniej piją kawę?

Autor: Redakcja
Data dodania: 30 września 2011
Kategoria:

kawa

Numerem jeden jest największa sieć kawiarni Coffeeheaven. Ale rośnie też popularność barów na stacjach paliw oraz automatów vendingowych.

Polacy w kawiarniach sieciowych zazwyczaj zamawiają café latte. Najczęstszymi gośćmi kawiarnianych sieciówek są kobiety w wieku 20-29 lat – wynika z najnowszego raportu ARC Rynek i Opinia „Cafe Monitor”.

Zrealizowane w czerwcu 2011r. badanie wykazało, że najczęściej wybieraną kawiarnią jest Coffeeheaven, zaś w stosunku do ubiegłego roku największy wzrost popularności odnotowały McCafe (kąciki kawowe przy restauracjach McDonald's) oraz Starbucks. Oprócz polskich i międzynarodowych sieci kawiarni, swoją obecność na tym rynku zwiększają marki kojarzone raczej jako cukiernie, m.in. Grycan oraz E.Wedel. O wyborze danej kawiarni decydują: dobry smak oferowanych napojów, dogodna lokalizacja oraz miła atmosfera. Znacznie mniejszą wagę Polacy przywiązują do popularności danego miejsca czy jego wystroju.

Nasi rodacy podchodzą jednak z dużą uwagą i ostrożnością do swoich kawiarnianych wydatków. Niemal 20 proc. badanych uznało, że ceny produktów oferowanych w kawiarniach sieciowych są zbyt wysokie. A w porównaniu z ubiegłym rokiem kwota wydawana jednorazowo w kawiarni jest niższa o niemal 10 proc.

Na uwagę zasługują również nowe trendy w korzystaniu z usług kawiarnianych przez Polaków. - Coraz większy udział w rynku mają bary zlokalizowane na stacjach benzynowych. Rośnie również popularność automatów do kawy ustawianych w miejscach publicznych – mówi Marzena Białasek, Project Manager z ARC Rynek i Opinia.

Wynika to niewątpliwie z tego, że rozwój sieci w obu segmentach rynku kawowego postępuje bardzo szybko. Właściciele stacji paliw rozbudowują ich ofertę o dodatkowe usługi, poszukując nowych źródeł zysku w sytuacji, gdy marże paliwowe są na bardzo niskim poziomie. Kąciki kawiarniane są właśnie często pierwszym krokiem w realizacji tego typu inwestycji. Zazwyczaj słusznym. Jak podaje firma ComfortExpress, właściciel konceptu kącików kawiarnianych dla stacji paliw ComfortCaffe, przykład pierwszych przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na współpracę z marką dostarcza nad wyraz pozytywnych wniosków. Kącik ComfortCaffe na ich stacjach stał się jedną z najlepiej prosperujących powierzchni sprzedażowych, gdzie na metr kwadratowy przypadło ok. 40 tys. zysku.

Duży rozwój następuje także w obszarze automatów vendingowych ze względu na to, że rynek ten w naszym kraju wciąż jest słabo, rozwinięty i nie brakuje atrakcyjnych lokalizacji, w których takie urządzenia można postawić. Działają u nas także sieci, które proponują w tym segmencie rynku współpracę franczyzową, np. Alois Dallmayr czy Hello Coffee.

Istnieje także możliwość poprowadzenia na zasadzie franczyzy tradycyjnej kawiarni. Niestety nie dają jej te największe i najbardziej znane sieci, jak choćby wspomniane wcześniej Coffeeheaven oraz Starbucks. Współpracę tego typu oferuje natomiast Cafe Club, Eurocafe, Wayne's Coffee, Sagafredo Zanetti Espresso, Coffeeshop Company (w wersji stacjonarnej oraz mobilnej), a także pijalnie czekolady, które serwują oczywiście również kawę, np. Pijalnie Wedla, Chocoffee oraz Mount Blanc.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram