Wzrost przychodów o 20%, powiększenie sieci sprzedaży o 30,6%, nowe produkty, poprawa marży brutto o 4 pkt proc., do 54,3 – to najważniejsze wydarzenia I kwartału 2016 roku w odzieżowej grupie Esotiq & Henderson.
Odzieżowa grupa z Gdańska opublikowała raport za I kwartał 2016 roku po sesji 16 maja. Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson wzrosły z 24,6 do 29,6 mln zł (+20,3%). Liczba sklepów grupy wzrosła z 227 do 276 salonów (powierzchnia z 13 685 m² do 17 875 m²).
Na koniec I kwartału odzieżowa grupa z Gdańska posiadała w Polsce 253 salony marki ESOTIQ, 18 salonów Femestage Eva Minge i 2 salony Eva Minge oraz 3 sklepy ESOTIQ w Niemczech. Zarząd podkreśla, że główne marki – ESOTIQ i Femestage Eva Minge rozwijają się w szybkim tempie. Choć pierwsze otwarcia sklepów Femestage nastąpiły w II kwartale 2015 roku, marka odpowiada za połowę wzrostu powierzchni w ostatnich 12 miesiącach. Do przychodów grupy w I kwartale 2016 roku marka Femestage dołożyła 3,2 mln zł.
Internet coraz ważniejszym kanałem sprzedaży
Bardzo mocno rośnie sprzedaż grupy Esotiq & Henderson w internecie. Od kwietnia 2015 roku działa też sklep internetowy marki ESOTIQ w Niemczech.
– Przychody z internetowej sprzedaży w I kwartale tego roku w Polsce wyniosły ogółem 611,7 tys., rosnąc aż o 77%. Sklepy internetowe służą nam również jako narzędzie marketingowe oraz do pozyskiwania nowych klientek. Pomagają nam również budować ich lojalność – dodaje Adam Skrzypek.
Zarząd spółki oczekuje, że nowe różnorodne kolekcje oraz nowe grupy produktów pozwolą jeszcze zwiększyć dynamikę przychodów.
Sieć sklepów Esotiq rozwija się w systemie franczyzowym. Szczegóły na temat współpracy z marką znajdują się w naszej bazie konceptów biznesowych.