Gastronomia w rozkwicie

Autor: Redakcja
Data dodania: 27 listopada 2017
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Gastronomia w rozkwicie

Polacy polubili jedzenie „na mieście”. Jak wynika z badania Payback Opinion Poll, zdecydowanej większości z nas zdarza się jadać w lokalach gastronomicznych. To dobra wiadomości zarówno dla licencjodawców, jak i właścicieli franczyzowych lokali gastronomicznych.

Najczęściej odwiedzamy tego typu miejsca przy okazji umówionych spotkań lub dla uczczenia ważnego wydarzenia. Chętnie odwiedzamy też restauracje, gdy mamy ochotę zjeść coś nowego albo kiedy nie chce nam się gotować.

Największą popularnością cieszą się restauracje serwujące typowo polskie dania, ten rodzaj kuchni wybiera najczęściej ponad 70 proc. ankietowanych. Do najchętniej wybieranych należą również kuchnia włoska (57 proc.) oraz chińska (22 proc.).

Co drugi badany ceni sobie wizyty w restauracji ze względu na wygodę oraz możliwość poznawania nowych smaków. Dodatkowym atutem jest możliwość jedzenia potraw, których nie potrafi się przygotować samodzielnie. Ponadto 32 proc. wskazuje na oszczędność czasu, a 28 proc. gości ceni sobie atmosferę panującą w restauracjach.

Co gościom nie podoba się podczas wizyt w lokalach gastronomicznych? Przeszkadza im przede wszystkim niemiła obsługa, problemy z czystością, a w dalszej kolejności niesmaczne jedzenie oraz nieadekwatna cena do jakości potraw i wielkości porcji.

Zwykle podczas jednej wizyty w restauracji średnie wydatki mieszczą się w przedziale od 30 do 50 zł w przeliczeniu na osobę, a co trzeci rachunek nie przekracza 30 zł na osobę. Wyższe kwoty w przedziale 51-80 zł deklaruje 16 proc. osób zapytanych przez Payback. Jedynie 2 proc. wydaje jednorazowo powyżej 100 zł na osobę. Blisko 40 proc. badanych deklaruje, że zostawia napiwek, jeśli nie jest on wliczony w rachunek, a ponad połowa uzależnia to od obsługi i jakości dań. Zaledwie 8 proc. nigdy nie nagradza obsługi napiwkiem.

Z raportu „Rynek Franczyzy 2016: Biznes tworzy śmiałe plany” przygotowanego przez ARSS wynika, że pod koniec ub.r. na rynku gastronomicznym działało ponad 130 systemów franczyzowych. To jeden z najbardziej rozwiniętych segmentów rynku ze względu na aktywność franczyzodawców, którzy wprowadzają nowe marki i wzmacniają już działające sieci franczyzowe.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram