Gastronomia tajną bronią handlu

Data dodania: 12 kwietnia 2016
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Polacy chętnie widzieliby więcej innowacyjnych konceptów gastronomicznych w centrach handlowych.

Centra handlowe są pożądaną lokalizacją dla wielu konceptów gastronomicznych. Działa to też w drugą stronę – znana marka na food courcie przyciąga na dłużej. O powodzeniu jednych i drugich decydują klienci. Do jakich barów i lokali chcielibyśmy wpaść podczas zakupów w galerii?

Firma CBRE przebadała ponad tysiąc Polaków, aby sprawdzić jak postrzegana jest oferta gastronomiczna w istniejących obiektach handlowych w naszym kraju. Na podstawie wyników ankiety powstał raport „Coś na ząb – jak jemy, gdy kupujemy” opisujący nasze zwyczaje i preferencje gastronomiczne w obiektach handlowych.

Badanie pokazało, jak wysoka jest korelacja pomiędzy strefą gastronomiczną a ogólnym wizerunkiem centrum handlowego. Już nie tylko dogodna lokalizacja i odpowiedni wachlarz marek odzieżowych jest kluczowy dla sukcesu obiektu, istotna jest także ciekawa oferta żywieniowa.

Nie tylko zakupy

Od lat widoczna jest zmiana aranżacji przestrzeni w centrach handlowych, co związane jest z coraz bardziej dojrzałym rynkiem, a także zmianami zakupowymi polskiego społeczeństwa. Rosnącą popularność centrów handlowych, jako miejsc do spędzania wolnego czasu potwierdzają badania: niemal 90% badanych zadeklarowało, że odwiedza centra handlowe przynajmniej raz w miesiącu.

Wizyta w restauracji czy kawiarni jest drugą najczęściej wykonywaną czynnością podczas wizyty w centrum handlowym, zaraz po pierwszej najpopularniejszej aktywności, czyli zakupach. Dla ponad połowy z klientów centrów handlowych dobór najemców gastronomicznych jest bardzo ważnym aspektem przy ogólnej ocenie obiektu handlowego.

Agata Czarnecka, Zastępca Dyrektora, Dział Doradztwa i Analiz Rynkowych, CBRE, komentuje: „W ostatnich latach, wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, można zaobserwować zmianę zwyczajów konsumenckich. Rozrywka i spędzanie wolnego czasu stanowią ważny element codziennego życia, a jedzenie poza domem jest coraz bardziej popularne. Oferta gastronomiczna w centrach handlowych jest dużo bogatsza niż kilka lat temu. Restauracje i kawiarnie tam położone mają tę przewagę, że eliminują czynnik pogodowy, istotny w naszym klimacie, nie ma problemu z dostępnością parkingu oraz pod ręką jest szereg innych sklepów.

Nowości gastronomiczne

Food courty czyli części z ofertą gastronomiczną w centrach, od kilku lat przechodzą rewolucję, nie tylko pod kątem design, ale w szczególności oferty. Powszechnie dostępne są miejsca oferujące jedzenie w trendzie slow food, wegańskim, fit czy też regularne restauracje z obsługą kelnerską. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze oferty gastronomicznej w centrach handlowych jest jakość jedzenia (66% ankietowanych), stosunek jakości do ceny (62%) oraz szybkość obsługi (54%).

Kilka wskazówek na deser
W przeprowadzonej ankiecie eksperci CBRE zapytali również o oczekiwane zmiany w zakresie gastronomii w obiektach handlowych. Niemal 40% respondentów chętnie widziałoby więcej innowacyjnych konceptów gastronomicznych, a 30% Polaków przyznało, iż brakuje im wysokiej jakości restauracji w obiektach handlowych.

Wyniki ankiety pokazały także, iż czynniki które są dla Polaków najważniejsze w wyborze miejsca do skorzystania z oferty gastronomicznej są równocześnie tymi, które najbardziej potrzebują usprawnienia. Wraz ze wzrostem świadomości konsumenckiej wzrastają wymagania odnośnie stosunku jakości serwowanego jedzenia do jego ceny.

Na równi z poprawą jakości ankietowani liczą na wzrost komfortu spożywania posiłków - szybszą obsługę oraz więcej rozwiązań przyjaznych dzieciom.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram