Gastronomia pozbywa się kosztów

Autor: Redakcja
Data dodania: 12 czerwca 2015
Kategoria:
Foto: Meat & Fit

Foto: Meat & Fit

Lato to wysyp konceptów gastronomicznych opartych o sprzedaż w plenerze. Na plażach, szlakach turystycznych czy imprezach pod chmurką doskonale sprawdzają się bary mobilne. M.in. z powodu zwolnienia z niektórych opłat. Jakich?

Food trucki w Polsce działają bez podatku od nieruchomości (bar na kółkach nie da się zaliczyć do żadnej z kategorii budowli). Ponadto przyczepy z jedzeniem mogą korzystać ze zwolnienia z kas fiskalnych, jeśli ich obrót nie przekroczy 20 tys. zł. Potwierdza to Anna Chmielecka, manager ds. franczyzy 7th Street i Meat & Fit - ten koncept, to własnie mobila przyczepa gastronomiczna.

W przypadku prowadzenia działalności w ramach mobilnego baru nie występuje podatek od nieruchomości. Ze swojej strony nie ograniczamy wyboru lokalizacji. Przed uruchomieniem działalności franczyzobiorcy konsultują z nami potencjalne miejsca, w których chcieliby postawić food truck. Najwazniejsze jest to, żeby wybrana lokalizacja nie obejmowała swoim zasiegiem teren, na którym już działa nasz koncept – tłumaczy Anna Chmielecka.

Dodaje, że jest jednak inny wydatek, z którym powinien się liczyć przedsiębiorca serwujący jedzenie na kółkach. Mimo że, nie zapłaci podatku od nieruchomości, przyczepy nie można postawić na dziko. Jeżeli franczyzobiorca chce prowadzić działalność w otoczeniu ulicznego handlu, trzeba uiścić opłatę targową.

Jest to danina publiczna pobierana od podmiotów dokonujących sprzedaży na targowiskach. Gminy mogą dowolnie ustalać sposób naliczania opłaty targowej (np. w zależności od wielkości stoiska, rodzaju sprzedawanego towaru, dnia tygodnia, pory roku itp.) oraz dowolnie zawężać krąg podatników podlegających opłacie targowej. Wysokość opłat ustala właściwa miejscowo rada gminy z uwzględnieniem maksymalnej stawki dziennej corocznie ustalanej przez Ministra Finansów.

W ciągu ostatnich dwóch lat obsewuje się dynamiczny rozwój segmentu gastronomii mobilnej. Na ulicach miast pojawiły się nie tylko bary kanapkowe, ale również smażalnie ryb - to koncept firmy Wojtex, która rozwija sieć Rybkodajnia oraz pizzerie, zarówno sieciowe (Telepizza), jak i samodzielne.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram