Gastronomia: odpowiedni wystrój lokali pomoże zatrzymać klienta

Autor: Redakcja
Data dodania: 30 lipca 2014
Kategoria:
Gastronomia: odpowiedni wystrój lokali pomoże zatrzymać klienta; Foto: Da Grasso

Gastronomia: odpowiedni wystrój lokali pomoże zatrzymać klienta; Foto: Da Grasso

Według raportu „Polska na talerzu 2014” coraz więcej młodych Polaków jada poza domem. Oznacza to wyzwanie dla restauratorów, którzy muszą sprostać rosnącym wymaganiom konsumentów, którzy poza dobrą kuchnią cenią również wystrój lokali. 

Bez wątpienia kluczowym czynnikiem, decydującym o wyborze miejsca posiłku jest smaczne jedzenie. Zaraz po nim ogromną rolę odgrywa jednak wystrój lokalu i panująca w nim atmosfera.

Wystrój restauracji to, zaraz po jedzeniu, najważniejszy czynnik wpływający na decyzję klientów. Wybór stylu, który znajdzie odzwierciedlenie we wnętrzu lokalu jest dowolny, ale musi podkreślać jego oryginalność, harmonizować się z jego atmosferą oraz serwowaną w nim kuchnią.

Podstawowym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę podczas wystroju, jest odpowiednie rozplanowanie przestrzeni. Rozstaw mebli musi uwzględniać komfort i bezpieczeństwo gości, jak i pracowników restauracji. Warto przywiązać uwagę do wygodnych siedzeń i stołów. Dlatego podczas planowania wnętrza lokalu gastronomicznego warto wziąć pod uwagę profil gości restauracji. Należy zadać sobie pytania: Czy są to osoby młode czy starsze oraz jak długo spędzają czas w naszym lokalu? Czy klienci przychodzą do restauracji tylko w celu spożycia posiłku, odpoczynku, a może w celach towarzyskich?

Odpowiedni dobór barw i dekoracji może wyzwolić w kliencie pożądane przez restauratora wartości - poczucie elegancji, ciepła bądź bezpieczeństwa. Aranżacja, powinna sprawiać, że goście nie poczują się przytłoczeni przez nadmiar przedmiotów oraz tworzyć wyciszającą atmosferę, chroniącą przed zgiełkiem zewnętrznego świata.

Atmosferę restauracji tworzą także jej pracownicy. Jakość i sumienność obsługi bezpośrednio przekłada się na sukces lokalu gastronomicznego. Kucharz i kelnerzy powinni traktować klienta, uprzejmie oraz na możliwie najwyższym poziomie. Istotny jest też schludny wygląd personelu oraz jego wiedza na temat dostępnej oferty.

W Da Grasso zależy nam na tym, aby wnętrze pizzerii samo zachęcało do wejścia. W związku z tym ponad rok temu podjęliśmy decyzję o rebrandingu naszej sieci. W tym celu zatrudniliśmy profesjonalnych dekoratorów, którzy zaprojektowali szablon wystroju naszych restauracji. Dotychczas rebrandigowi poddała się część lokali. Widzimy, że nowa aranżacja pozytywnie wpływa na naszych klientów, dlatego dążymy do ujednolicenia wszystkich wnętrz, aby odwiedzający nasze pizzerie czuli się w nich tak samo, bez względu na lokalizację. Chcemy aby nasze lokale były postrzegane jako naturalne miejsca spędzania wolnego czasu w rodzinnym gronie i przyjaznej atmosferze – komentuje Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso ds. rozwoju sieci.

Projektując wnętrza miejsc posiłku nie można również zapomnieć o udogodnieniach osób niepełnosprawnych. Uwzględnienie potrzeb tej grupy gości zapewnia im wygodę oraz wpływa na dodatkowe podwyższenie standardu wnętrz. Przede wszystkim należy tu pamiętać o właściwym rozplanowaniu przestrzeni. Podstawowe normy mówią o zapewnieniu podjazdów dla wózków inwalidzkich oraz odpowiednich rozmiarów drzwi. Poza tym szerokość między miejscami siedzącymi powinna umożliwiać swobodne przemieszczanie się, a wysokości stołów zapewniać konsumpcję w wygodnej pozycji.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram