Takie optymistyczne prognozy płyną z wniosków ekspertów Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych (ARSS) i firmy badawczej GfK.
Z raportu „Rynek Franczyzy 2016: Biznes tworzy śmiałe plany” przygotowanego przez ARSS wynika, że w ub.r. na rynku gastronomicznym działało ponad 130 systemów franczyzowych. To jeden z najbardziej rozwiniętych segmentów rynku ze względu na aktywność franczyzodawców, którzy wprowadzają nowe marki i wzmacniają już działające sieci franczyzowe.
Jak podaje firma badawcza GfK, w 2016 roku polski rynek gastronomiczny urósł o 9 pp., do 32,7 mld zł, w porównaniu do 2015 roku. Odsetek Polaków w wieku powyżej 15 lat, którzy deklarują, że odwiedzili punkt gastronomiczny w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wzrósł w ubiegłym roku o 8%.
Z deklaracji respondentów wynika też, że najchętniej jedli w lokalach typu fast food oraz pizzeriach. W 2016 roku konsumenci, którzy odwiedzali punkty gastronomiczne, robili to średnio 3,2 razy w miesiącu, wydając w tym czasie 94 zł.
Co będzie napędzać rozwój rynku? Konta firm gastronomicznych zasilą m.in. pieniądze, które wydadzą w ich lokalach rodziny będące beneficjentami programu Rodzina 500+.
Polecamy: Kto zarobi na programie "Rodzina 500+"
Firma GfK prognozuje z kolei, że w 2017 roku utrzyma się rekordowo niskie bezrobocie i zrosną dochody Polaków, co również napędzi wyniki restauratorów. W tym roku popularnością nadal będą się cieszyć fast foody i pizzerie.