Spółka zależna Vistuli Group SA, Galeria Centrum Sp. z o.o., złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości z możliwością zawarcia układu. Spółka nie podała więcej szczegółów.
Vistula & Wólczanka (obecnie Vistula Group) podpisała list intencyjny z NFI Empik Media&Fashion (EMF) w sprawie kupna Galerii Centrum we wrześniu 2006 roku. Według informacji spółki, obecnie sieć liczy 16 sklepów z logo Galeria Centrum. Do 2010 roku planowano otwarcie 50 kolejnych. Vistula & Wólczanka w styczniu szukała oszczędności
Spółka Vistula & Wólczanka już w styczniu szykowała się do kryzysu i szukała oszczędności. Ubiegły rok zakończyła z przychodami ze sprzedaży sięgającymi 500 mln zł. W ostatnim kwartale zanotowała zaś 133 mln zł przychodów oraz stratę 13,9 mln zł. Zarząd firmy zapowiedział oszczędności. Zapowiedziano ograniczenie budżetu marketingowego oraz zwolnienia. Giełdowa spółka zamierza ponadto część produkcji ubrań przenieść do Azji i zlecać ją tamtejszym firmom. W 2009 r. na Dalekim Wschodzie powstawać ma 20 proc. całej produkcji (dotychczas było to niewiele ponad 3 proc.). Podobnie stać się ma w przypadku nowej marki - W. Kruk (producenta biżuterii), którą w 2008 r. kupił koncern. Nawet w 90 proc. kolekcji jubilerskich ma powstawać w Azji. Reszta wyrabiana będzie w kraju. Na 2009 rok Vistula & Wólczanka planują otwarcie kilkudziesięciu nowych sklepów, w tym Vistuli i W. Kruk, Wólczanki i Deni Cler.
Agnieszka Grabuś, 31 marca 2009 r.