Fuzja na rynku portali do zamawiania posiłków

Autor: Redakcja
Data dodania: 4 kwietnia 2011
Kategoria:
pizzaPizzaPortal.pl przejął swojego największego konkurenta - NetKelner.pl. Razem mają ok. 90 proc. rynku, współpracując zarówno z sieciami, jak i pojedynczymi lokalami gastronomicznymi.

- W tej chwili na PizzaPortal.pl można wybierać spośród prawie 500 restauracji, a do końca roku ma ich pojawić się 1000 - zapewnia współwłaściciel portalu, Lech Kaniuk.

PizzaPortal.pl należy do szwedzkiej spółki OnlinePizza Norden AB z oddziałem Restaurant Partner Polska Sp. z o.o. Spółka realizowała już podobne projekty w innych krajach. Wychodzą one naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy coraz chętniej korzystają z internetu po to, by zamówić posiłek. Jednocześnie promują ofertę restauracji, które zdecydowały się na współpracę. Klient, wpisując swoją lokalizację, otrzymuję listę wszystkich lokali, w których może zamówić posiłek z dowozem do domu.

Na podobnych zasadach działa NetKelner.pl założony przez węgierską firmę Viala Kft. Od kwietnia PizzaPortal.pl i NetKelner.pl połączyły siły, bowiem szwedzka spółka przejęła konkurencyjny portal. Szacuje, że po połaczeniu z NetKelner.pl będzie obsługiwać ok. 90 proc. klientów w Polsce zamawiających jedzenie przez internet.

- Ta transakcja powiększy nasz serwis oraz sprawi, że wybór będzie większy dla klientów zamawiających jedzenie przez Internet. A dla restauracji oznacza to, że usługa świadczona będzie przez jedną firmę. Dzięki zwiększeniu ilości zamówień będziemy także chcieli wzbogacić ofertę dla restauracji - dodaje Lech Kaniuk.

Podkreśla, że restauracja wchodząca we współpracę z firmą osiąga podwójną korzyść, gdyż jej oferta zamieszczana będzie jednocześnie na dwóch portalach. Co więcej, restauracja może promować swoje menu na stronie bardziej neutralnej i niekojarzącej się tak jednoznacznie z pizzą. Niedługo PizzaPortal.pl zamierza umożliwić swoim klientom zamawianie online przez telefon i telewizję.

Portal współpracuje zarówno z pojedynczymi lokalami, jak i znanymi sieciami, niejako wyrównując w ten sposób ich szansę na promocję swojej oferty i realizowanie zamówień składanych w internecie. Na współpracę z PizzaPortal.pl zdecydowały się już m.in. takie sieci franczyzowe jak Biesiadowo, Gruby Benek czy La Torre, a także pojedynczy franczyzobiorcy np. sieci Da Grasso.

- Dla nas jest to dodatkowy kanał sprzedaży, ale też bardzo fajny sposób zamawiania np. dla głuchoniemych - wyjaśniał decyzję o rozpoczęciu współpracy Wojciech Goduński, właściciel Biesiadowa.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram