Fundusz Enterprise Investors kupił 49 proc. udziałów w sieci marketów Dino

Autor: Redakcja
Data dodania: 10 czerwca 2010
Kategoria:
Za 200 mln zł fundusz kupił 49 proc. akcji w sieci sklepów spożywczych Dino działających w zachodniej Polsce. W 2009 r. grupa miała 420 mln zł obrotów o 30 proc. więcej niż przed rokiem. W tym roku prognoza mówi o 540 mln zł obrotów. Pozyskany kapitał ma pozwolić na otwieranie 30-40 sklepów rocznie.
Grupa Dino to sieć 97 sklepów spożywczych zlokalizowanych na terenie województw: wielkopolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego i opolskiego.
- Uznaliśmy Dino za atrakcyjną inwestycję, bo zrobił na nas wrażenie bardzo szybki rozwój firmy w ciągu ostatnich trzech lat, w którym to czasie potroiła ona zyski. Widzimy możliwość dalszego szybkiego wzrostu Dino przez rozbudowę sieci o kolejne sklepy w różnych częściach Polski. Format sklepów prowadzonych przez Dino wyróżnia się na tle konkurencji, w szczególności w zakresie oferty mięsa, wędlin oraz innych produktów świeżych, co daje firmie przewagę wśród konkurentów - powiedział Michał Rusiecki, partner zarządzający w Enterprise Investors prowadzący tę inwestycję.
- Cieszymy się z pozyskania do spółki Enterprise Investors, który jest doświadczonym inwestorem w branży handlowej. Naszym celem jest dynamiczny rozwój naszej sieci o co najmniej 30-40 placówek rocznie w ciągu najbliższych kilku lat - powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino.
Dzięki funduszom pozyskanym od inwestora zyska możliwość zakupu większej liczby działek pod budowę sklepów - obecnie dostępność działek na rynku wzrosła i warto to wykorzystać. Spółce będzie także łatwiej otrzymać długoterminowe finansowania inwestycyjne oraz umożliwi szersze korzystanie z kredytu kupieckiego.
Dotychczas firma była w stanie otwierać 1-2 sklepy miesięcznie. Teraz będzie mogła przyszpieszać. Markety Dino to sieć sklepów z wyłącznie polskim kapitałem, której początki sięgają roku 1999. Firma otwierała sklepy własne, a nie franczyzowe. Dino to sklepy o średniej powierzchni 300 mkw., zaopatrywane przez centralny magazyn zlokalizowany w Krotoszynie, dysponujący ponad trzema tysiącami produktów (w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych). W ofercie sieci znajdują się także warzywa i owoce oraz własne wyroby mięsne marki Agro-Rydzyna.
Za 2art_dino_0100 mln zł fundusz kupił 49 proc. akcji w sieci sklepów spożywczych Dino działających w zachodniej Polsce. W 2009 r. grupa miała 420 mln zł obrotów o 30 proc. więcej niż przed rokiem. W tym roku prognoza mówi o 540 mln zł obrotów. Pozyskany kapitał ma pozwolić na otwieranie 30-40 sklepów rocznie.

Grupa Dino to sieć 97 sklepów spożywczych zlokalizowanych na terenie województw: wielkopolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego i opolskiego.
- Uznaliśmy Dino za atrakcyjną inwestycję, bo zrobił na nas wrażenie bardzo szybki rozwój firmy w ciągu ostatnich trzech lat, w którym to czasie potroiła ona zyski. Widzimy możliwość dalszego szybkiego wzrostu Dino przez rozbudowę sieci o kolejne sklepy w różnych częściach Polski. Format sklepów prowadzonych przez Dino wyróżnia się na tle konkurencji, w szczególności w zakresie oferty mięsa, wędlin oraz innych produktów świeżych, co daje firmie przewagę wśród konkurentów - powiedział Michał Rusiecki, partner zarządzający w Enterprise Investors prowadzący tę inwestycję.
- Cieszymy się z pozyskania do spółki Enterprise Investors, który jest doświadczonym inwestorem w branży handlowej. Naszym celem jest dynamiczny rozwój naszej sieci o co najmniej 30-40 placówek rocznie w ciągu najbliższych kilku lat - powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino.
Dzięki funduszom pozyskanym od inwestora zyska możliwość zakupu większej liczby działek pod budowę sklepów - obecnie dostępność działek na rynku wzrosła i warto to wykorzystać. Spółce będzie także łatwiej otrzymać długoterminowe finansowania inwestycyjne oraz umożliwi szersze korzystanie z kredytu kupieckiego.
Dotychczas firma była w stanie otwierać 1-2 sklepy miesięcznie. Teraz będzie mogła przyszpieszać. Markety Dino to sieć sklepów z wyłącznie polskim kapitałem, której początki sięgają roku 1999. Firma otwierała sklepy własne, a nie franczyzowe. Dino to sklepy o średniej powierzchni 300 mkw., zaopatrywane przez centralny magazyn zlokalizowany w Krotoszynie, dysponujący ponad trzema tysiącami produktów (w tym pełna oferta artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych). W ofercie sieci znajdują się także warzywa i owoce oraz własne wyroby mięsne marki Agro-Rydzyna.

Dla handlu

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram