Fulfillment. Na czym polega i kiedy warto go wybrać?

Data dodania: 3 grudnia 2019
Foto: pixabay.com

Foto: pixabay.com

Zatrudnienie pracownika, utrzymanie magazynu oraz podpisanie umowy z firmą kurierską lub brokerem – to tylko najważniejsze z wydatków związanych z samodzielną obsługą zamówień ze sklepu internetowego.

O ile dla większych graczy nie stanowią one problemy, to małe firmy mogą mieć poważne trudności z wygospodarowaniem odpowiedniej kwoty w swoim budżecie. W efekcie zmuszone są sprzedawać produkty drożej, co przyczynia się do obniżenia ich konkurencyjności. Rozwiązaniem w takich sytuacjach może okazać się usługa fulfillment. Na czym ona polega?

1.    Fulfillment – na czym polega ta usługa?
2.    Fulfillment – dla jaki firm jest przeznaczony?
3.    Fulfillment – jakie ma zalety i wady?

Fulfillment – na czym polega ta usługa?

W najprostszych słowach fulfillment można określić jako outsourcing działań logistycznych. W ramach tej usługi zewnętrzna firma przejmuje od swojego klienta obsługę zamówień składanych w ramach sklepu internetowego. Rozliczenie opiera się na comiesięcznym abonamencie, co jest wygodne dla obu stron i redukuje koszty usługi. Większość przedsiębiorstw oferujących fulfillment ogranicza liczbę obsługiwanych w danym okresie zamówień – zazwyczaj do 1000 miesięcznie. Usługa zakłada, że operator dostarcza wszystkich rozwiązań niezbędnych do realizacji i wysyłki zamówienia – między innymi własną przestrzeń magazynową oraz dopełnienie wszystkich formalności związanych z transportem paczki.
 
Fulfillment – dla jaki firm jest przeznaczony?

Ze względu na niskie koszty oraz ograniczoną zwykle ilość przesyłek, fulfillment to opcja idealna dla niewielkich sklepów. Korzyści z wprowadzenia tego rozwiązania szczególnie widoczne będą, jeśli wybierzemy firmę z odpowiednim zapleczem. Oferty takie jakie jak ta dostępna na stronie https://inpost.pl/fulfillment zapewniają skorzystanie z dużej, ciągle rozwijanej infrastruktury należącej do znanej i cieszącej się zaufaniem firmy, co nie tylko pozwalają zmniejszyć koszty po stronie firmy, ale też pozytywnie wpływa na odbiór wśród klientów.
 
Fulfillment – jakie ma zalety i wady?

Na optymalizacji kosztów związanych z obsługą zamówień internetowych zalety fulfillmentu się nie kończą. Równie ważna okazuje się oszczędność czasu, który można poświęcić na kwestie związane między z marketingiem czy bezpośrednią obsługą klientów. Jeśli chodzi zaś o wady, najpoważniejsza wydaje się minimalna liczba zamówień ustalana przez niektóre sklepy, co czyni tę opcję niedostępną dla początkujących sklepów. Na szczęście niektórzy operatorzy – tak jak wspomniany InPost – rezygnują z tego ograniczenia.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design