Po kilku latach funkcjonowania sieć agencji finansowych licząca kilkaset oddziałów przeszła do formuły placówek partnerskich, rozwijanych w formacie franczyzy.
Mowa o Kasach Stefczyka, które powstały pod koniec ubiegłego wieku budując sieć sprzedaży zewnętrznej. Bazowały na prostych agencjach finansowych koncentrujących się na bezgotówkowej sprzedaży pożyczek.
– Po kilku latach funkcjonowania sieć liczyła kilkaset placówek. Na skutek zmian na rynku finansowym po 2010 roku atrakcyjność tego kanału zaczęła maleć. W tym czasie przeprowadzono analizę rynku i przygotowano projekty płynnego przejścia formuły sprzedaży zewnętrznej od agencji finansowej do placówki partnerskiej. Po zebraniu doświadczeń w programie pilotażowym od 2013 roku nastąpiło przekształcanie, w wyniku którego w tej chwili Kasa współpracuje z partnerami wyłącznie w formacie franczyzy – opowiada Dariusz Gurbiel, menedżer regionalny Kasa Stefczyka.
Dodaje, że doświadczenie, z jakim przychodzą kandydaci na franczyzobiorców jest zróżnicowane. Począwszy od partnerów posiadających już franczyzy w innych instytucjach finansowych i dywersyfikujących swoje sieci do firm nie mających żadnego doświadczenia, a chcących różnicować formy przychodów w swoich biznesach.
Obecnie franczyzowa sieć Kas Stefczyka liczy 41 placówek. Ma w swojej strukturze partnerów prowadzących po trzy oddziały i w tym roku otwierających następne.
Kasy Stefczyka zapewniają m.in. projekt aranżacji lokalu i jego całkowite wyposażenie w meble i wizualizację, marketingowy pakiet startowy, 14-dniowe szkolenia wstępne dla wszystkich pracowników partnera oraz prowizyjne wynagrodzenie uzależnione od osiąganych przychodów. Gwarantują też opiekę menedżera/kierownika regionu i wsparcie merytoryczne specjalistów.
Osoby zainteresowane szczegółami współpracy z Kasą Stefczyka zapraszamy do naszej bazy systemów franczyzowych.