Sieć lifestylowo-drogeryjna BlueStop należąca do GK Delko powiększyła się o kolejne 7 sklepów. Według operatora sieci, sytuację w branży określa systematyczny rozwój tzw. rynku nowoczesnego, kosztem rynku tradycyjnego, na którym działają spółki grupy, co powoduje spadek przychodów ze sprzedaży. Te spadki inwestor rekompensuje wzrostem efektywności sprzedaży.
Rozwijany przez GK Delko program franczyzowy Blue Stop powiększył się o kolejne 7 sklepów i jest ich obecnie 194. Grupa podtrzymuje prognozę posiadania 200 sklepów w programie do końca tego roku.
Bardzo ważnym elementem strategii GK Delko mającym wpływ na poziom przychodów ze sprzedaży oraz marżę jest rozwój sprzedaży produktów Delko. W III kw. br. była ona wyższa od ubiegłorocznej o 4,2%. Narastająco od początku roku przychody ze sprzedaży produktów Delko były wyższe o 7,5% od przychodów z tej sprzedaży w ciągu 9 pierwszych miesięcy roku ubiegłego.
Jak zaznacza GK Delko w raporcie za III kw. br., w układzie miesięcznym na wielkość sprzedaży hurtowej wpływ ma przede wszystkim ilość dni roboczych w danym miesiącu.
W skali kwartału ilość dni roboczych ma tendencje do wyrównywania się, z wyjątkiem kwartału IV, kiedy to niezależnie od dni tygodnia, na które przypadają dni świąteczne, sprzedaż hurtowa w branży chemii gospodarczej i kosmetyków odbywa się w praktyce tylko w 2 pierwszych dekadach grudnia. Dlatego towar musi być odpowiednio wcześniej na półkach w segmencie detalicznym, żeby konsumenci mieli wystarczającą ilość czasu na zrobienie zakupów przedświątecznych.
W przypadku chemii gospodarczej ma to dodatkowe znaczenie ze względu na przedświąteczne porządki. W związku z powyższym skonsolidowane przychody ze sprzedaży w IV kwartale będą niższe w porównaniu do innych kwartałów o około 15%-20%.
INK