Carrefour Polska otworzył 15 „Pszczelich Hoteli” na 5 dachach swoich sklepów w Warszawie. Intencją organizatorów akcji jest pomoc w ochronie tych pożytecznych owadów.
W sierpniu bieżącego roku na dachach pięciu budynków w Warszawie, w których znajdują się sklepy Carrefour Polska, zostały zainstalowane schronienia dla pszczół żyjących w miastach.
- Obecne czasy charakteryzuje stopniowa utrata bioróżnorodności. Częstym tego powodem jest działalność człowieka: intensywne rolnictwo, rozwój infrastruktury i urbanizacja, a także zagospodarowywanie terenów zielonych dotąd pozostawionych jedynie działaniu natury – powiedziała Barbara Kowalska, Senior Menedżer ds. Jakości i Rozwoju Trwałego w Carrefour Polska. – Carrefour Polska pragnie minimalizować swój wpływ na otaczające je środowisko naturalne, wykorzystując potencjał swoich sklepów i ich lokalizacji. W ten sposób będziemy mogli skutecznie rozwijać naszą sieć „Pszczelich Hoteli”.
W akcji nie chodzi wbrew pozorom o pszczoły miodne, żyjące w koloniach. Zapylacze to ok. 470 gatunków owadów - pszczoły samotnice, osy, motyle, trzmiele. To one są odpowiedzialne za większość zapyleń a więc i życie wielu roślin.
Nieodłącznym elementem strategii biznesowej Carrefour Polska jest ochrona środowiska naturalnego, w związku z czym firma promuje zrównoważony rozwój na wszystkich płaszczyznach swojej aktywności. Celem „Pszczelich Hoteli” jest również wzmocnienie świadomości społecznej dotyczącej ochrony bioróżnorodności i miejskiego pszczelarstwa. Organizatorem akcji jest Carrefour Polska w partnerstwie z firmą „Pszczelarz Kozacki”. Patronem inicjatywy został UNEP/GRID Warszawa.
- Stale działamy na rzecz ratowania pszczół. Poza tym, że sami kultywujemy tradycje pszczelarskie regularnie zwiększając liczbę rodzin pszczelich, zachęcamy wszystkich do hobbistycznego prowadzenia pasieki – powiedział Artur Kozak, marketing menadżer w firmie Pszczelarz Kozacki – Aktywnie włączyliśmy się w akcję „Pszczele Hotele” wraz z Carrefour Polska. To szczytny cel, a zarazem szansa na przekazanie najważniejszej informacji: dbajmy o pszczoły dopóki nie jest za późno.
Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.