Franczyzowe pizzerie doceniły potencjał małych miast 

Data dodania: 25 sierpnia 2014
Autor: Redakcja
Kategoria:
Franczyzowe pizzerie doceniły potencjał małych miast; Foto: Da Grasso

Małe miasta zyskują na popularności w segmencie franczyzy gastronomicznej. Potencjał mniejszych miejscowości dostrzegła już Da Grasso, największa polska sieć pizzerii franczyzowych. Do walki o lokalnych klientów dołączyła też hiszpańska Telepizza. 

Mimo, że kryzys gospodarczy wpłynął hamująco na rozwój branży gastronomicznej, rynek ten wciąż się rozwija, a ilość placówek rośnie. Dużą szansę na zaistnienie lokali gastronomicznych dają małe miejscowości, które mogą okazać się dobrą ścieżką rozwoju, szczególnie w przypadku konceptów franczyzowych.

Obecność placówek franczyzowych w małych miastach to dobra droga do zwiększenia zasięgu sieci. Nie jest to jednak jedyny plus tego rozwiązania. Małe i średnie miejscowości to przede wszystkim dobry pomysł na rozpoczęcie własnego biznesu. Początkującemu przedsiębiorcy łatwiej będzie otworzyć lokal gastronomiczny w mniejszym, a niżeli w dużym mieście. Start biznesu w dużej miejscowości wiąże się z funkcjonowaniem wśród licznej konkurencji, dlatego jest to bardzo ryzykowne, nawet jeżeli biznes otwiera się pod szyldem dużej marki.

Nie od dziś wiadomo, że o ile w dużych miastach klienci chętniej korzystają z usług lokali gastronomicznych, o tyle w mniejszych łatwiej o identyfikację klienta z daną marką. Lokal gastronomiczny w małym mieście ma szansę stać się głównym miejscem spotkań i rozrywki dla lokalnej społeczności.

Ważne jest w tym przypadku, aby franczyzobiorca angażował się w lokalne imprezy i akcje społeczne. To wzmacnia jego wiarygodność i lojalność wśród regionalnej społeczności oraz pozwala jeszcze bardziej wzmocnić rozpoznawalność wśród klientów. Da Grasso już od początku swojej działalności stawia na małe miejscowości i jak widać z sukcesem, bo znajduje się w gronie liderów sieci oferujących rozwiązania franczyzowe. Obecność w mniejszych miastach to podstawa siły Da Grasso, to dzięki nim sieć zbudowała swój aktualny zasięg – mówi Magdalena Piróg, wiceprezes Da Grasso.

Kolejna duża sieć pizzerii, która również dostrzegła potencjał mniejszych miast to Telepizza. Jak mówił w rozmowie z nami kierownik operacyjny sieci w Polsce Artur Gaweł, do tej pory pod tym szyldem były otwierane lokale w dużych aglomeracjach. W ciągu ostatniego roku firma testowała lokal w małej miejscowości.

Testy wypadły pozytywnie. Śmiało możemy wchodzić do małych miast – podkreślił Artur Gaweł.

Telepizza to marka, która poza Polską znana jest w takich krajach jak Hiszpania, Chile, Portugalia i Kolumbia.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram