Stacje franczyzowe to dynamicznie rozwijający się segment polskiego rynku detalicznej sprzedaży paliw. Jak zapowiada jeden z największych inwestorów zagranicznych, obiektów działających pod znanym logiem będzie przybywać.
Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPIHN), pod koniec I kw. 2015 roku udział koncernów zagranicznych w rynku stacji paliw wyniósł 21,6%. Udział sieci operatorów niezależnych wyniósł 11,5%.
Oferta franczyzowa koncernów działających w Polsce kierowana jest zarówno do stacji już działających na rynku, jak i do nowych inwestorów, właścicieli gruntów, na których chcieliby oni wybudować stację paliw. O współpracę z potencjalnymi franczyzobiorcami zabiega m.in. BP.
– Polska jest dla BP bardzo ważnym rynkiem, dlatego od ponad 20 lat utrzymujemy stabilne tempo rozwoju, corocznie otwierając kilkadziesiąt nowych stacji. W tym roku planujemy otwarcie około 25 nowych obiektów. Tak jak dotychczas będziemy się kierować oczekiwaniami kierowców, dbając o jak najwyższą jakość obsługi i poszerzając ofertę. O tym, że sieć stacji franczyzowych jest dla nas bardzo ważnym kanałem dystrybucji paliwa świadczy fakt, że niemal połowa stacji działających w ramach sieci to właśnie obiekty partnerskie – mówi w rozmowie z portalem Franczyzawpolsce.pl Dorota Adamska, Public Relations Manager BP Europa SE, Oddział w Polsce.
Podkreśliła również, że są to stacje o tak samo wysokim standardzie jak stacje własne, doceniane i nagradzane przez klientów. W ubiegłym roku w konkursie Stacja Benzynowa Roku stacja partnerska w Wysogotowie zdobyła nagrody w dwóch kategoriach: najlepsza stacja partnerska i gastronomia na stacji benzynowej, a w 2013 stacja partnerska w Słubicach została uznana za najlepszą stację benzynową roku.
Na koniec kwietnia br. brytyjski koncern paliwowy liczył 226 stacji partnerskich. Jeżeli plany rozwoju sieci franczyzowej zostaną zrealizowane zgodnie z planem, do końca 2015 roku ta liczba wzrośnie do ponad 250.
INK