Franczyzowe marki w centrum lokalnego handlu

Data dodania: 28 lutego 2018
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Greenpoint
Franczyzowe marki w centrum lokalnego handlu

Znane marki wzmacniają działalność na rynkach mniejszych miast. 

Perspektywę rozwoju na małych rynkach widzą m.in. właściciele sieci sklepów odzieżowych i kosmetycznych. Firmy chętnie wchodzą do centrów handlowych, oferta których skierowana jest do lokalnej społeczności.

Jednym z nich jest Centrum Handlowe MAX w Chrzanowie, gdzie ostatnio umowy najmu podpisało Top Secret, Quiosque oraz Mydlarnia u Franciszka. Z kolei właściciele marek Greenpoint, Reporter Young i 5.10.15 zdecydowali się na powiększenie swoich salonów w tym centrum handlowym.

Co decyduje o tym, że duży handel wkracza do małych miast? Rosnąca zamożność Polaków, nasycenie rynku w dużych miastach oraz rosnąca migracja Polaków z miast na przedmieścia. W efekcie, małe ośrodki miejskie są atrakcyjnym terenem działania dla inwestorów stawiających galerie handlowe.

Tego typu lokalizacje wybiera wiele marek franczyzowych z różnych branż, m.in. gastronomii, handlu i usług.

Z analiz ekspertów Grupy Real2B wynika, że w najbliższych latach trend budowania centrów handlowych w mniejszych miastach utrzyma się. Mają na to wpływ dwa czynniki: wzrost zamożności Polaków i uruchomione dotacje unijne.

Pierwszy z nich ma wpływ na wysoki indeks siły nabywczej mieszkańców mniejszych miejscowości oraz decyzję o migracji mieszkańców z centrum miast na obrzeża aglomeracji. Drugi stanowi zastrzyk gotówki na rozbudowę infrastruktury drogowej, co w przypadku handlu ma istotne znaczenie.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram